Monday, August 03, 2009

Een fijn Amsterdam moment.







Lee Bridges, Cannabis Poet.



Basjoe Coffee Shop, Amsterdam


Leidseplein, Amsterdam.





Amsterdam Cafe Terraces.




Comedy Cafe, Amsterdam.


Goed geslapen tot een luid geluid ons allebei wekten, dacht dat dit het einde van slaap was maar het was weer zeer stil.

Het volgende waar ik van bewust was, dat ik opnieuw wakker was en Richie vertelde me dat het was 11 am, verbazend en zeer welkom na zaterdag nacht.

Zaterdag rond middernacht toen ik opeens bloedwarm was dacht ik meteen mijn katheter zit niet goed.

Het bleek het weer te zijn en heel ongewoon ging de temperatuur fors omhoog en het bleef knallend heet tot 6 uur octhends en toen heeft het bakken geregend.

Geen wonder dat wij zo lang vandaag sliepen; voel me nu vrij hersteld, vereiste duidelijk werkelijk extra zzz.

Het is grappig de dingen die geheugen teweegbrengen, gisteren zoals brood dat me aan bagels deed denken en aan de bagel bakkerijen in Hackney, London.

En in bijzonder de winkel van meneer Ross waar wij graag na toe gingen.

Dit hete weer herinnert me aan toen wij om naar de Comedy Cafe gingen zodat Richie deel kon nemen aan de open mike avond.

http://www.timeout.com/amsterdam/comedy/venue/8384/comedy-cafe-amsterdam


Één avond was het zeer mooi weer, wij waren te vroeg en gingen op het teras zitten en de compere (mc) riep alle komedians bij elkaar voor een briefing.

Richie ging mee met de anderen en Alex en ik bleven bij de tafel.

Plots stond een man voor ons die vroeg of het ok was wanneer er bij ons aan tafel kwam.

Het bleek en leuke iemand te zijn, hij was dj en tatoo artist, hij zag er flitsend uit en het was fijn om even met hem te praten.

Wij genoten van om met TJ te babbelen toen de briefing werd beëindigd kwam iedereen en zat met ons.

Een groot knappe man vanuit Los Angles vroeg Julius, een zeer flamboyant geklede man of hij pimp was ( hij zag uit als Huggy Bear van Starksy and Hutch).

Het antwoord van Julius was klassiek, hij bekeek Marshall en zei

‘’ gott verdomme ik ben geen pimp, ik maak alleen mijn eigen kleren’'

Iedereen lachte en de gehele groep van 10 mensen genoot van het ogenblik en van elkaars gezelschap.

Het was één van die mooie ogenblikken van Amsterdam wanneer een groep mensen zich op een terras vermaakt.

En het gesprek stroomt onbelemmerd het was het effect van het weer, de stemming en de gezelligheid.

Het was erg gezellig en het trok mensen aan die bij kwamen en toen de zaal open ging was het bomvol.

Het was een uitzondelijke goede nacht voor de Comedy Cafe met goede prestaties van alle komedians.

Deze avond was echt typerend voor Amsterdam en ze kon Amsterdam op het best zien, en dat is wat het hier zo leuk maakt.

Dit gebeurd hier vaak zulke momenten meestal gebeurd het in coffee shops de Basjoe was altijd en plek voor fijne en leuke ontmoetingen te hebben.

De Basjoe was altijd de plaats voor het krijgen van gesprek met interesanten mensen.

http://www.hiptravelguide.com/modules.php?name=Reviews&rop=showcontent&id=489&site=1


Op het terras van de Basjoe hebben wij Lee Bridges, de Cannabis dichter ontmoet, hij was een bijzonder fijn en charmante man, die in Georgië, Amerika geboren was.

Lee was een fijne man; wij spraken met hem op het terras van de Basjoe, de dag dat wij van een bezoek aan Cork in 2000 net waren teruggekeerd.

http://www.hippy.com/article-155.html


http://www.mjguide.com/modules.php?name=News&file=article&sid=26

Wij waren in een bijzonder goede stemming aangezien wij net een nieuwe appartement door mijn verhuurder waren aangeboden, nadat zij toegaven dat zij het vocht probleem n iet konden oplossen.

Het leven leek goed voor ons die zonnige middag toen wij Lee in de Basjoe ontmoetten.

Wij werden vrienden en zouden vaak in Lee in de Basjoe zien, was het zeer aardig om zulk een intelligente vriend als Lee te ontmoeten, en wij allebei genoten van hem te ontmoeten.

Lee ging niet altijd bij ons zitten maar hij kwam altijd langs en begroette ons en stond sprekend voor enkele ogenblikken alvorens met een zoete glimlach te vertrekken om naar de gelukkige mensen terug te keren hij met wie hij was.

Hij gaf ons over het algemeen een proefje van wat hij rookte en vaak gaf hgij mij een stuk chocolade, en elke keer was het leuk om hem te ontmoeten.

Hij was goed gekleed en vertelde ons vaak over zijn banen als fotomodel en dat hij om de kleren zou vragen die hij als deel van zijn betaling heeft gekregen.

Hij had een zeer elegante kasjmier jas, van één van zijn model banen, waarin hij uiterst elegant uitzag.

Toen wij in 2001 gehuwd werden, was Lee één van de mensen die op onze feest kwamen, genoot hij zeer van de partij en vooral het eten dat Richie had gemaakt.

Één van de dingen die wij kochten was Stilton, dat goed uitzag naast de quiches, salades,brood, cakes en dips die Richie gemaakt had.

Lee had gehoord maar nooit Stilton geproefd en was verbaasd hoe lekker het was, wij hadden en heel fijn en leuke huwelijks feest.

Ons ander huis was goed en wij waren en noch wanneer ik niet gehandicapt was geworden.

Wij moesten verhuizen omdat er geen lify was en nadat ik niet meer kon lopen kon ik slechte na buiten wanneer me stadsmobiel mij na beneden droeg.

Het was jammer dat wij moesten verhuizen maar wij konden niets anders omdat ik thuis opgesloten zat en geen kant op kon.

Het was jammer dat het bijna een jaar duurde voor dat ik een nieuw huis had, tegen die tijd dat wij dit huis kregen kon ik al niet zelfstandig na buiten gaan.

Wij hadden gehoopt om het te krijgen, toen ik nog onafhankelijk zou kunnen zijn.

De echte schande was dat ik vanaf Juli 2006 tot Mei 2007, 11 maanden binnen, in de keuken of de woon ruimte heb gezeten.

In die tijd ben ik slechts twee keer per week voor drie maanden bij het RCA gegaan voor afspraken.

Zij hebben me opgenomen voor een maand om me even eruit te krijgen en in de hoop mij te helpen een huis te vinden en mij ook even uit de isolatie te helpen.

De afspraken stopten in maart in maart om me een adempauze te geven bij het krijgen van een nieuwe appartement.

Tegen de tijd dat wij het begin april 2007 werden toegewezen, kon ik niet onafhankelijk uitgaan aangezien mijn handen niet goed genoeg functionerend.

Dit appartement is briljant aangezien ik overal na binnen kan en omdat de vensters van plafond naar vloer gaan kan ik goed na buiten kijken en is er veel l0icht hier in huis.

Ben blij in deze buurt te wonen die altijd een favoriet van van ons is geweest.

Het is een mooie warme dag weer vandaag hoop dat het een aardige dag vandaag voor iedereen is.

No comments: