Thursday, August 06, 2009

Bouwvakkers vakantie
















Gareth's photos of the Noz Stock Festival 2009.







Tomatoes on our balcony.

Werkelijk opmerkend dat het augustus is en alle bouwterreinen in onze buurt zijn op vakantie.

Elk augustus zijn alle bouwvakkers weg de volledige maand zijn zij allen op vakantie.

Toen ik in Amsterdam nieuw was, vond ik het werkelijk vremd hoe de stad, zo verlaten was voor de hele maand.

Dit was een werkelijkheid, alle mensen die weg uit Amsterdam konden zijn ontsnapt en hebben de stad verruild voor de heuvels van België of de stranden van Spanje.

Amsterdam behoorde tot ons, die in de stad tijdens de maand van augustus bleven,

In 1996 was ik net van Engeland teruggekeerd nadat ik mijn Doctoraal in Criminologie bij de Universiteit van Middlesex had gehaald.

Het grootste deel van Haarlemmerdijk werd vernieuwd; er waren meer dan twintig huizen waar zij aan werkten.

Het klonk elke dag als het Spook van de Opera aangezien meer dan twintig verschillende stations tegen elkaar aan het strijden waren.

In het midden van dit probeerde ik om mijn laatste stuk voor de studie te schrijven, het was een stuk van 20.000 woorden.

Mijn proefstuk was: '' Is er een Feministische Theorie van Straf Recht? ''.

In het begin had ik een zeer harde tijd, aangezien plotseling ik op mijn eentje was zonder Richie, toen leefde hij nog in Londen.

Vond het daar zeer hard zonder mijn schat, en de dagelijkse uitwisseling van ideeën, merkte werkelijk op hoe onschatbare Richie was geweest en hoeveel ik hem miste.

Ik deed mijn beste om te beginnen en was de inleiding aan het schrijven en bijna klaar, toen heb ik iets gedaan en mijn stuk was weg.

De computer dat ik gebruikte was de laptop van een vriend, één nacht heb ik mijn inleiding bewaarde of dacht ik, iets ging verkeerd en ik verloor ongeveer 5.000 woorden.

In mijn paniek over het verlies ben ik opnieuw om ongeveer 2 uur ben ik weer opgestaan en begonnen de inleiding opnieuw te schrijven.

Mijn fout was het te bewaren onder de zelfde naam zoals het stuk dat ik had verloren.

Dit betekende dat toen een meer computer geletterde vriend langs kwam om mijn verlies te herstellen, zij niet konden doen omdat I had het nieuwe stuk onder de zelfde naam bewaard heb.

Afschuwelijke op die manier te leren maar zeer efficiënt.

Gelukkig voor me in 1996 hield al werk op en de vele bouwterreinen in de straat waren op vakantie in augustus.

Genoot werkelijk van de vrede en stilte, aangezien ik kon tot de vroege uren werken en niet om 6.30 am door jodelende arbeiders worden gewekt die samen met twintig verschillende liederen zingen.

Het was afschuwelijk, werkelijk moeilijk om zich met dit tumult te concentreren dat elke dag van 6.30 tot 4.30 uur gebeurde.

Zo was augustus briljant. werkelijk aardig en stil, tot één ochtend de ware hel los brak, de jongens waren terugvan vakantie.

Het was een grote schok voor me aangezien ik was zo druk aan het schrijven was dat ik niet had opgemerkt dat de tijd zo snel was gegaan.

Nadat de eerste dag achter de rug was na dat de bouwvakkersvakantie over was, was uiterst onplezierige wij werden allen gewekte door een stuk of twintig of meer boren tezelfdertijd beginnend.

Pandemonium!

Ondanks het lawaai heb ik erin slaagde om mijn verhandeling met succes te schrijven en kreeg mijn doctoranders in Criminologie.

Wij allebei hebben van de vrede op onze straat in de ochtend deze week genoten, herrlijk so een rust.’

Het is prachtig niet om 6.30 door jodelende arbeiders wakker gemaak worden maar op een meer zacht manier.

Soms zijn de spasmes uiterst hevig en kunnen me echt schokken uit een vreedzame slaap.

Minstens deze maand heb ik een kans om weer in te slapen zoals het gebeurde vanochtend.

Het was fijn om weer in te slapen, voelde vandaag werkelijk het verschil dat voor me op deze zeer hete dag zo goed is geweest om te slapen. .

Blij het vis heet vandaag heet, want Marianne is vandaag van haar 17 dagen in Zuid-Afrika terug.

Ik verheug me op volgende week dan hoor ik hoe haar vakantie was geweest.

Doe mijn best om van vandag te genieten,niet gemakkelijk aangezien ik zo door de hitte word geveld.

No comments: