Monday, August 17, 2009

Goed Nieuws














Gisteren was een goede dag, het was verlicht doordat ik huilde tijdens het schrijven van de post, had werkelijk heel wat spanning na de vergadering van vrijdag opgebouwd.

Nadat er meer vragen waren na de vergadering verzond ik een post om mijn vragen en bezwaren duidelijk te maken.

Heb duidelijk gevraagd voor opheldering over hoe de aanpassingne worden aangepakt.

Michelle heeft gezegd dat zij haar best ging doen om te zorgen dat het snel en goed word gedaan, wat me hoop gaaf dat het allemaal goed komt met de aanpassingen.

Zij heeft beloofd om met een open mind na beide methodes te kijken en te evaluren welke het beste is, en mij veilig laat zitten.

Hoop het word het bedrijf Summit, die een mal maken van je lichaam en dat word gebruikt om de zitting en rugleuning te maken.

De mal toont direct hoe ik zit en de zetel en de rugleuning worden gemaakt aan de hand van deze informatie.

Op dese manier woord een veilige zitting voor mij gemaakt, zodat ik niet het risico loop om weer een decubitus plek te krijgen.

Maak me bezorgd dat Michelle zei ze wilde alles grondig bekijken en daan meteen zei dat ze snel Carolien zal bellen, die had afgelopen jaar een poging gedaan om de rolstoel te veranderen zonder succes.

Hoop dat ze echt gaat studeren welke optie het beste voor mij is

Dat maakt zme ongerust maar ja, enerzijds begrijpt zoij wel dat de situatie is nu anders dan vorige jaar,mijn lichaamshouding is dramatisch veranderd en ik heb nu veel meer steun nodig en in drie plaatsen om veilig te zitten.

Door Carolien onmiddellijk te roepen om te komen en de zitting te remodelleren is niet de beste methode om dit goed te doen volgens mij.

Is één ding te zeggen en een andere te doen en het zegt aan me dat zij werkelijk niet de gehele situatie en het absolute belang begrijpt om dit recht te krijgen.

Dit is geen situatie die zal worden opgelost als de besluiten die door carrière overwegingen worden beïnvloed, eerder dan de positie van de cliënt worden genomen.

Wie weet is dit die ene keer, dat alles in mijn belang en niet in het belang van de adviseur wordt gedaan.

Natuurlijk speelt het geld een grote rol, de oplossing die de adviseurs van de Gementen altijd eerst zoekt is het goedkoopst.

Dit is zo kortzichtig, bijvoorbeeld was mijn eerste rolstoel niet geschikt voor me het was ook te groot en te zwaar.

Ik kreeg het omdat mijn adviseur dacht het een goede rolstoel was aangezien zij genoot van het rond rijden op de RCA.

Dat was een verschrikkelijk ogenblik en was zeer leerzaam aangezien het aantoonde dat de criteria niet was wat je nodig had maar wat zij hadden.

Het scheen alsof een overeenkomst met leveranciers was gemaakt om één soort rolstoel te nemen en die rolstoel aan iedereen geven.

Dat is wat alle mensen scheen te krijgen die ik in mijn maand lang verblijf bij RCA (de Kliniek Amsterdam van de Rehabilitatie) heb ontmoet in 2006.

Dit was wat de aanwezige patiënten tegelijkertijd ook schenen te denken, niemand was optimistisch dat zij de mobiliteit hulp zouden krijgen die zij nodig hadden.

Had goed nieuws vandaag dat er donderdag 13.45 p.m. een afspraak is met Ludwine, Michelle en Carolien, wij gaan praten over welke methode zal worden gebruikt.

Wij zullen beide methodes bespreken om de stoel aan te passen, en het schijnt dat ik kan kiezen welke methode het beste is.

Ik heb net een blik bij de website van de Summit gedaan, zij hebben een test rolstoel met een zak waar ik opgeplaatst word , en dit wordt lichtjes opgeblazen rond me en registreert mijn vorm.

Het is de vorm dat de zetel en de rug leuning die worden gebruikt om de zitting en rugleuning voor me te maken, dit zal me van de steun voorzien die ik nodig heb.

Zeer geruststellend kan de vorm worden aangepast, wanneer er veranderingen in het lichaam zijn wanneer de ziekte vordert.

Ik ben zeer tevreden dat mijn post zulk een positieve effect heeft gehad en voel me zeker nu dat het resultaat positief zal zijn.

No comments: