Monday, August 10, 2009

Weer een warme en zonnige dag vandaag,




















Weer een warme en zonnige dag vandaag, waar is de regen die zij voor het weekend, hadden voorspeld, en wat wij beide droevig waren dat het uit bleef.

Grappig dat dit keer sloot ik me aan bij Richie, tot 2007 en de MS had ik nooit een probleem met heet weer.

De heter de beter, was werkelijk in mijn element toen ik Trinidad in 1997 bezochte.

Natuurlijk de eerste dag was de hitte een grote schok.

Ben uit het vliegtuig in Barbados gestapt en werd begroet door wat als een muur van hitte voelde, voelde het echt fysiek.

De volgende ochtend wist ik genoeg om 6 uur op te staan om van de uren tot 10 am te genieten wanneer het te heet zou beginnen te worden om veel te doen.

Bij mijn nicht, Aileen gingen wij in haar zwembad tot een uur of 12 wanneer wij gingen duschen en lunch eten.

In de middag werd alles gedaan op een ontspannen manier en soms namen wij een siësta in de middag, en iedereen verscheen rond 17 uur,koel en ontspannen voor een avond met familie en vrienden.

Echte blij dat ik na Trinidad ben gegaan, toen ik daar was, werd het plotseling zeer duidelijk waar ik vandaan kwam en wie ik was.

Toen ik aan Amsterdam terugkeerde deed het me werkelijk goed, om te weten dat ik een Trini was, hebben de liefde voor het mooie eiland waar ik ben geboren heeft mijn leven geïnformeerd en verrijkt.

Het was goede het element Trini in mijn leven, ter re-integreren, het ontbrekende element was hersteld nadat ik mijn wortels had bezocht.

Mijn bezoek aan het plaats waar ik geboren was en leefde tot ik was elf was belangrijk en zou altijd belangrijk zijn.

Het is een belangrijk element van me geworden; het was iets dat ik moest opnieuw geheel moest omhelzen.

De diagnose van MS heeft werkelijk een deuk in mijn zelfbeeld en mijn zelfwaardering gemaakt.

Mijn MS vorderde sneller dan dat ik de veranderingen kon verwerken, zowel fysisch als geestelijk.

Het is 13 uur mijn fysiotherapeut is hier om 14 uur voor 30 minuten, waarna de ergo therapeut van RCA zal zijn (Rehabilitatie Kliniek Amsterdam) zij zal zijn mijn houding evalueren.

Dit zal voor de aanpassing van mijn rolstoel onschatbaar zijn, ben erg blij dat Ludwine langs komt vanmiddag.

Het is werkelijk belangrijk dat de stoel goed wordt aangepast om verdere decubitus plekken te verhinderen.

Heb een goede middag en een avond, ben ik van plan te genieten.

No comments: