Tuesday, May 04, 2010

Bewust Zijn.













Gareth's Fotos van Wales.


Weer een dag van korte glimpen van de zon die spoedig onder een reusachtige wolk verdwijnt tot de wolkendekking als een deksel over de gehele stad hangt.

Jammer dat het geen beter weer is vooral voor de officiële feest dagen zoals Koningin dag vorige vrijdag en morgen Bevrijdingsdag, waar het einde van de 2e Wereld Oorloog word herdacht.

Dit is slechts een officiële feestdag om de vijf jaar, zodat het nog belangrijker is om goed weer te hebben.

Special aangezien zij nog twee officiële feestdag hebben, Hemelvaart op 13 Mei en Pinkster- Maandag op 24 Mei..

Daarna zijn er geen officiële feestdagen tot Kerstmis en Nieuwjaar, zij hebben hier slechts 8 officiële feestdagen om de vijf jaar en anders zijn er slechts 7 per jaar.

Dat is waarom ik in schok was toen ik eerste hier was en te weten kwam dat je geen extra dag kreeg wanneer de feest dagen op de weekeinde valt net als in de UK.

Een zeer strenge benadering van het leven maar zeer Nederlands denk ik, zoals niet te pronken met rijkdom door zich heel beschieden aankleden.

Het is mij nu meer duidelijk geworden dat terwijl er vele gelijkenissen zijn tussen Nederland en het UK is er ook heel wat verschillen.

Vind het nog verrassend wanneer ik wat nieuwe informatie ontdek, vooral aangezien ik hier nu sinds 1981 heb gewoond.

De enige tijd die ik weg was tijdens lees tijd bij Hillcroft en de Universiteit van Middlesex tussen 1991 en 1996, ik was hier in Amsterdam elke vakantie.

Gisteren maakte ik een pagina op Facae Book over de Vietnamese Rinoceros dacht dat het een goede manier was om dit belangrijke thema meer publiciteit te geven.

Denk dat ook al worden de Vietnamese Rinoceros niet gereed, maar als het helpt mensen bewuster maken is dat alleen goed.

Wij allen moeten bewuster zijn van ons effect op de planeet en de gevolgen op de lange termijn als wij zo door gaan als nu.

Wederzijdse steun is iets waar ik heel sterk in geloof en ik denk het voor ons allen en voor onze wederzijds overleving essentieel is.

Dat is ook hoezo ik het belangrijk vind dat wij Steve @ The Wheel of Fortuna onze steun geven.

Vooral na de Herdenking voor BobRobert afgekopen zaterdag in Belcher, nu in deze volgende weken is de tijd wanneer het treuren voor BobRobert werkelijk zal beginnen.

Hoop wij kunnen Steve blijxen steunen.

Bezoek de:


http://spinfortunaswheel.blogspot.com/



En laat een steunend bericht om hem te laten weten hij is niet alleen.

No comments: