Wednesday, May 26, 2010

Genieten Van Goede Momenten.











Pop Kunst.


Vandaag in totaal contrast tot gisteren is het grijs, bewolkt en koel en zonder een glimp van zon lijkt als wij niet geen zon vandaag zal krijgen.

Wat droevig is dat ik niet kan oplossen met wilskracht, en kan de ms ook niet oplossen

Thuis hebben mijn ouders mij altijd verteld dat ik geen wilskracht had en ik niets zou worden, ik geloofde hen en dacht dat ik werkelijk geen wilskracht had.

Zij vertelden me ook dat niets ooit van mij zou komen, die ik nooit iets in het leven zal bereiken.

Vrij demoraliserend om zo te worden behandeld, ik realiseerde mij slechts zodra ik erin slaagde weg te gaan en weg te blijven dat zij probeerden mij thuis te houdewn en hun te verzorgen.

Net als mijn twee overgroot tantes Mathilda en Ida die bij hun ouders bleven.

Zij deden alles om hun meisjes te ontmoedigen om te trouwen zodat zij huis zullen blijven en voor hen zorgen.

De arme tantes hadden vrienden maar dit werd huis afgeraden; zij waren succesvol aangezien beide vrouwen thuis bleven, ongehuwd en ongelukkig.

Nu ben ik begonnen te aanvaarden dat ik wilskracht heb, maar dacht altijd als iets goed ging dat het slechts gluck was, niet mijn wilskracht.

Richie vertelt mij dat ik enorme wilskracht heb dit schokte mij, maar op een prettige manier, aangezien ik begon te denken hij had gelijk.

Misschien was het ophouden van tabak roken in 1999 inderdaad wilskracht, ik besloot dat ik tabak had om 3 cigareten te draaien en toen het op was ik niet van plan om meer te kopen.

De gelaatsuitdrukking van Richie was grote verrassing en hij was nog meer verrast toen ik precies deed wat ik zei.

Na een moeilijke maand waar ik tijdelijk mijn humeur verloor en daarna ging het goed en ik verloor zelfs gewicht.

Dit gebeurde omdat zonder tabak roken kon ik alles beter proeven, kon op eens geen snoep of choco repen eten/
Ik vond het te vet en teveel suiker dat in snoepjes kon proeven en kon zout in chocoladekoekjes proeven.

Één van de dingen die mij altijd tegen hield om met het roken te stoppen was dat mij was verteld dat ik aan zou komen, dit extra gewicht zou automatisch gebeuren.

Vanaf 1999 tot 1 Januari 2008 rookte ik wiet jointjes, tegen de tijd dat ik ophield had ik opmerkte hoe het roken mij problemen veroorzaakte, kon niet zonder veel problemen hoesten.

Begon een probleem te hebben met hoesten het was pijnlijk, ik was de hele dag bezig om een congesatie weg te hoesten.
Mijn enige keus voor zover ik het kon zien was ophouden met roken en dat deed ik meteen, betekende opnieuw een moeilijke maand van wennen aan een vaporiser in plaats van het roken.

Uiteindelijk lukte het en nu zou ik niets anders willen gebruiken, ga nooit overwegen ooit opnieuw te roken.

Toen ik las dat er een mogelijk verband zou kunnen zijn tussen MS en roken was ik nog gelukkiger dat ik heb verkozen om niet meer te roken.

Ik was ooit begonnen omdat mijn moeder liet mij roken en sterke drank drinken met haar op 15 jarige leeftijd, dat was zeer spannend en het leek zo volwassen om te doen wat de volwassenen deden.

Nu ben ik blij met mezelf dat ik voor mij juist beslissing heb genomen en mijn wilskracht maakte dat het gebeurde.

De enige wat wilskracht niet kan veranderen is MS en het weer, zal optimistisch blijven en open zijn voor alle goede ogenblikken waar ik van kan genieten.

No comments: