Monday, May 24, 2010

De Begin van de Zomer en Goede Tijden komen er aan.













Het is hier een warme zonnige dag, het word nu warmer en spoedig zal ik buiten zijn, maar voor nu ben ik in bed aan het denken aan dingen die komen.

Het is Pinkster- Weekend, in Engeland noemen zij het Spring Bank holiday en het is geen vaste vakantie omdat het afhankelijk is van wanneer Paas is.

De vakantie heeft me over deze festival en hun oorsprong nieuwsgierig gemaakt; het is duidelijk dat onze grote vakanties zoals Pasen en Kerstmis hun bestaan aan oudere tradities verschuldigd zijn.

De meeste landen hebben deze vakantie genomen en hen een ander naam gegeven, bijvoorbeeld Pasen was de tijd om dank uit te drukken voor de nieuwe groei seizoen.

Het konijn was een symbool van de oude godsdienst waar zij de godin Eastre aanbaden

Mijn vader vertelde mi dat elke eerste dag van de maand, dat voor dat ik spraak dat ik mijn voet drie keer op de voet einde van mijn bed moest tikken en elke keer konijn, konijn, konijn zeggen.

Ik vroeg Richie en hij vertelde me het was van een oude godsdienst, hij vertelde hoe onze vakanties zijn geremodelleerd om ze aan onze godsdiensten aan te passen.

Grappig dat mijn vader die katholiek was en toch altijd konijn, konijn, konijn bleef zeggen elke eerste dag van de maand.

`'Pasen wordt genoemd voor een Saksische godin die door de namen van Oestre of Eastre, en in Duitsland door de naam van Ostara werd gekend. Zij is een godin van de dageraad en de lente, en haar naam komt uit woorden voort voor dageraad, het licht dat van het oosten het komt. Onze woorden voor het „vrouwelijk hormoon“ oestrogeen komt uit haar naam voort. ''

http://www.goddessgift.com/pandora%27s_box/easter-history.htm

Het interesseren om te weten te komen dat de oude heidense tradities werden herwerkt en over genommen door Christelijke godsdiensten, heel slim om de festivallen anders te noemen en hen eigen te maken.

Dat verklaart de eieren en de konijntjes die symbolen van het nieuwe leven zijn. dat met het begin van de lente gebeurt. '

Dan is er Kerstmis een andere vakantie die van een heidens festival en in een Christelijke werd omgetoveerd.

`'niemand weet welke dag Jesus-Christus geboren was. Van de Bijbelse beschrijving, geloven de meeste historici dat zijn geboorte waarschijnlijk in September was.

Blijkbaar is het zeer onwaarschijnlijk dat Jesus geboren was in December, aangezien de bijbel registreert herders en hun schapen buiten in deze nacht. Dit kan waarschijnlijk niet tijdens de koude winter gebeurd zijn. Zo hoezo vieren wij de verjaardag van Christus als Kerstmis, op December de vijfentwintigste.

Het antwoord ligt in de heidense oorsprong van Kerstmis. In oude Babylon, werd het feest van de zoon van ISIS (Godin van Aarde) gevierd op 25 December. Met het veel eten en drinken, en cadeaus waren de tradities van dit feest. `'

http://www.essortment.com/all/christmaspagan_rece.htm

`de 'Heidense vakantie werd genoemd Saturnalia, na Saturnus, de God van de Landbouw. ''

Zo zijn onze grote festivalen duidelijk verbonden met de seizoenen, Kerstmis de tijd wanneer wij alle voedsel bij elkaar doen en een feest maken om het feit te vieren dat het donker tijd van de winter bereikt is en het van nu lichter begint te worden.

En zodra de donkere nachten over is kunnen wij het nieuwe licht van de lente zien en met het licht komt het nieuwe leven, dat is hoezo wij Paas met eieren en kuikens en konijnen vieren.

I persoonlijk verkies de waarheid over alles, en ben blij te weten dat de Heidense vakantie in Christelijke werden omgetoverd om mensen over te halen om lid van hun religie te worden.

Dit onderzoek heeft mij vandaag bezig gehouden en de tijd in bed makkelijker gemaakt. ik hoop dat Ton met Richie eens is deze komende woensdag dat ik opnieuw kan zitten.

Wanneer ik woensdag kan zitten maak ik mijn eigen festival om het te vieren.

Zou fijn zijn als ik weer kan zitten want het is de begin van de zomer en goede tijden komen er aan.

No comments: