Wednesday, August 18, 2010

Ik blijf optimistisch.



Gertrude Abercrombie.


http://en.wikipedia.org/wiki/Gertrude_Abercrombie




Weer een sombere grijze hemel vanochtend zonder zelfs een kleine glimp van zonneschijn voordat Richie mijn been oefeningen deed.

Mijn benen waren niet zo stijf en gespannen vanochtend wat goed was Richie beweegt elk been, hij houdt mijn enkel en lager been vast en steunt mijn knie.

Dan heft hij mijn been naar mijn hoofd op alsof ik fiets, hij doet dit met beide benen, dan masseert hij beide benen van voet tot bovenkant van dijbeen.

Daarna heft hij beide benen op beurtelings, dan plaatst hij zorgvuldig mijn benen in een goede positie en zet mijn voeten tegen het eind blok aan het einde van het bed.

Dit houdt mijn voeten in plaats en voorkomt dat mijn voeten na buiten vallen wat in de rolstoel resulteert in punt of hang voet.

Wat ook problemen met schoenen veroorzaakt; het schijnt dat als mijn voeten niet tegen het eind blok zijn dat dit gebeurd.

Richie neemt de lange kussens waar ik mijn armen op leg terwijl ik slaap en doet ze tussen mijn knieën en het rand van het bed..

Dit weerhoud mijn knieën om na de zijde te hangen wat ook niet goed is aangezien het mijn knie flexibiliteit tegen werkt.

Ik had het grootste deel van mijn arm oefeningen gedaan voordat Richie mijn been oefeningen deed, de enige die ik niet had gedaan was met de handvatten over de opgehangen papagei.

Geniet van deze oefeningen aangezien het me helpt om mijn armen uit te streken, het is goed om deze te doen vlak nadat ik wakker ben.

Vooral goed tegen de arm krampen en het gevoel van een dwangbuis rond mijn armen en schouders tegen te gaan.

Na de oefeningen en mijn calcium/vitamine D tablet van D ga ik zitten met behulp van de hand bediening van het bed, en zodra ik zit gebruikt Richie een kleine lange kussen om mij rechts goed steun te geven

Dit houdt mij tegen om te snel naar rechts te hangen en het is zeer efficiënt geweest, maar het moet regelmatig word gecontroleerd en aangepast zodat het mij de maximum steun geeft die ik nodig heb

Kort kwam de zon uit en de dikke wolken dekking was even weg zodat de blauwe hemel zichtbaar was.

Het duurde niet langer dan 30 minuten voordat er weer een grote grijze wolken dekking was.

Hoop dat de zon en de blauwe hemel opnieuw terug komen, voor 30 minuten zag het prachtig uit buiten.

Ik blijf optimistisch.

No comments: