Monday, August 02, 2010

Verheug Mij Nog Steeds Op Goede Tijden


Drive By Truckers

Had droevig nieuws van Richie dat ik weer een open decubitus plek heb, ik moest gisteren meteen met zitten stoppen, hopelijk is het opnieuw gehield vóór het eind van de zomer.

Mijn schatting is dat dit, net als in januari een paar maanden zal vergen, ik veronderstel dat de zomer dan over is , maar ik hoop natuurlijk nog dat het daarvóór zal hielen.

Richie zag het toen hij mij gisteren middag douchte, wij zijn allebei kaput door deze ontdekking.

Wij proberen om ons optimisme te herwinnen wat zeer moeilijk is te doen in deze omstandigheden, vorge nacht hadden wij allebei een zeer slechte nacht.

Telkens als ik bijna in slaap viel ging ik over deze nieuwe wond denken en hoe het zo snel was gebeurd.

Dit gebeurde telkens als ik ontwaakte en elke keer probeerde ik mij te concentreren op een bloem of een favoriete plaats te visualiseren.

Maar telkens als ik wekte was mijn eerste gedachte de verschrikking van een nieuwe decubitus plek in de zelfde plaats als de eerste.

Waar wij allebei zeer ongerust over zijn is dat wij niet weten hoe het gebeurd is; dit is zeer eng vooral voor Richie.

Had gehoopt om dit keer langer te kunnen zitten maar na slecht drie dagen moet ik in bed blijven tot het opnieuw hielt.

Heb alleen drie keer gezeten het langste was vier uren op vrijdag, elke dag waren er geen tekens dat er iets aan de hand was.

Hoop dat het opnieuw spoedig hielt en dat ik lang genoeg kan zitten om weg te gaan om de markt en andere favoriete plaatsen in Amsterdam weer te zien.

Wij hebben plannen om naar een concert van de Drive By Truckers in Paradiso in November te gaan, dit zou voor ons allebei briljant zijn.

Hoop dat het nog kan gebeuren, wat een verschil een week kan maken, vorige weel maandag zei Richie dat de huid schade was gehield.

Wij waren zeer gelukkig en verheugde ons om samen na buiten te gaan en een leven weer buiten de deur te hebben.

Een week late, deze maandag heb ik een nieuwe open wond en moet mijn beste doen om in het hier en nu te blijven en optimistisch te zijn.

Iets anders zou niet goed zijn voor ons aangezien wij door kunnen komen met positiviteit.

Verheug mij nog steeds op de goede tijden die ik hoop zullen komen.

4 comments:

Juliette said...

Beste Herrad,

Wat een tegenslag. Ik had je al eerder gemailed en was verheug te lezen dat je weer kon zitten. Ik voel erg met je mee. Een bijzondere overeenkomst is dat ook mijn man al sinds augustus 2008 met deze problematiek onder weg is. Hij is een aantal keren geopereerd in de tussenliggende tijd.
Heb je nog geinformeerd naar het zitadviesteam? Heb je weleens een zitmeting in je rolstoel laten doen? Ik zou je toch aanraden om een revalidatiearts te raadplegen om er achter te komen waarom die plek steeds open gaat. Wij hebben veel aan het zitadviesteam gehad. Het blijft oppassen geblazen en soms weer pas op de plaats maar we kunnen nu wel weer uit gaan. En dat is zo belangrijk! Heb je verder steun nodig, aarzel dan ook niet om psychologische steun te vragen. Wij hebben dat gedaan in het RCA en dat heeft ons erg geholpen. Overleg ook eens wat je verder aan drukverlagende maatregelen zou kunnen treffen om toch af en toe wat te doen om het vol te houden.

Heel veel sterkte,

Herrad said...

Hi Juliette,

Bedankt voor je bezoek fijn en reactie fijn om te zien.

Ik ben in behandling van het RCA, heb het zit team gezien en er zijn zit metingen gedaan.

Ik heb een aangepaste op maat gemaakte kuip van Summit.

Dit is de eertse keer dat de oude wond open gaat tot nu toe was 3 keer de huid omheen beschadigd.

Wat echt wreed is dat aanstaande 21 august het 2 jaar geleden is dat ik in bed moest blijven had gehoopt om te zitten.

Fijne dag.
Liefs,
Herrad

Annemiek said...

Oh Herrad, wat akelig voor je.
de decubitus blijft roet in het eten gooien.
Heel veel sterkte.

Herrad said...

DBHi Annemiek,
Bedankt voor je bezoek en reactie het doet mij goed om het te zien.
Het is vreesl0ijk nu ben ik in bed voor het tweede jaar wat nu het 3e beginnt te worden.
Bedankt voor je steun.
Liefs
Herrad