Monday, August 09, 2010

Leuke Perspectieven.



Nell Blaine

Americanse Abstract Expressionist kunstenaar, 1922-1996

Helaas was het weekend niet prettig, echt jammer vooral wegens de jaarlijkse Boot Parade die op de natste dag van het jaar plaatsvond.

Dit is een gebeurtenis dat ongeduldig door velen wordt verwacht, de kostuums en de boot decoratie worden een jaar vooraf gepland en heel wat hard werk gaat in het maken van alles.

Blij dat het nog ondanks de regen plaatsvond, dat minder werd vóór het begin en gelukkig zelfs stopte af en toe tijdens de optocht op de Prinsengracht.

Ik was zeer gelukkig dat het weer de optocht niet heeft tegen gehouden; Ik las en hoorde van vrienden dat het feest is ongeacht het weer door gegaan.

Met veel gelukkige mensen in wenig kleren die op de boten dansten en duizenden toeschouwers die foto's namen van het kleurrijke jaarlijkse schouwspel.

Zeer blij dat het zomer weer schijnt vandaag terug gekomen te zijn; het was goed om blauwe hemelen en zonneschijn te zien.

Maakt mij hoopvol dat mijn bezoek aan de markt aan het einde van de week prettig zal zijn en het weer is misschien warm en zonnig.

Ik had werkelijk zonneschijn nodig vandaag, vooral aangezien ik mij plotseling down voelde, ik heb gehuild en vertelde Richie die ik mij waardeloos voelde..

Hij knuffelde mij en troostte mij door mij te vertellen dat dit niet waar was, dat ik een mooie vrouw was die hij aanbad en die veel mensen gelukkig maakte.

Dat was goed om te horen en natuurlijk voel ik mij niet werkelijk waardeloos en zonder enig nut, maar zo nu en dan is zo gehandicapt teveel voor mij.

Het was fijn om in de woon kamer te zitten tot ik mij gefrustreerd begon te voelen dat ik niet meer kan zeggen `' ik ga even maar de winkel’’ en daar onafhankelijk naar toe gaan.

Voel mij als een vogel in een kooi, ik word goed verzorgd en het leven is goed maar ik kan niet meer vrij komen en gaan en onafhankelijk zijn.

Het is werkelijk niet gemakkelijk, ben blij dat ik huilde en Richie vertelde Richie en niet mijn pijn en verdrietb verborgen hield.

Voel mij nu beter, voel weer mijn gebruikelijke optimistische zelf, nu mijn tranen droog zijn verheug ik mij om na buiten te gaan en vrienden te zien.

Richie wil een feest geven zodra ik lang genoeg kan zitten, ik vind het een leuk idee, denk dat het mooi zal zijn om te doen.

Hoop dat wij het kunnen doen wanneer Gareth en Paul op bezoek zijn in Amsterdam in September.

Dat is een leuke perspectief voor de nabije toekomst en precies wat ik nodig had.

No comments: