Tuesday, August 24, 2010

Een Beetje Zelfstandigheid Nu En Meer Straks.



Eva Gonzales.

http://en.wikipedia.org/wiki/Eva_Gonzal%C3%A8s

Wij waren allebei wakker om 08.00 vanochtend, Richie ging eerst douchen en daarna douchte hij mij

Wij waren beide klaar voor 10.00 toen en de twee monteurs van RT Het Dorp verwachtten die de omgeving besturing kwamen installeren.

Zij waren hier om 10.25 aan en werkten door tot 15.15 uur toen had ik een nieuwe apparat op mijn rolstoel of over mijn bed.

Ik kan nu hands vrij telefoneren, wanneer ik in de woon ruimte kan ik de voordeur en de balkon deur openen.

Ik kon eerst niet bellen vanuit bed maar Richie heeft het probleem meteen opgelost te hebben en nu kan ik ook bellen in de slaapkamer.

Van de woon ruimte kan ik de ingang hek openen helaas is er geen intercom zodat ik op dit moment niet te weten kan komen wie bij de deur is.

Ik kan het bed bedienen en ik kan het licht in de slaapkamer en in de woon ruimte en ik kan de TV en de DVD aanzetten.

Dus plussen en minusen, hoop dat alles snel kan worden geregeld zoals Richie het probleem geregeld heeft met de telefoon.

Ik verzond onmiddellijk een mail naar mijn ergo therapeut en mijn case manager en heb gevraad of ik niet ook intercom kan krijgen zodat ik de deur veilig kan openen.

Typisch hebben zij heel wat geld aan dit systeem uit gegeven maar op de intercom functie blijkbaar bespaard.

Het is niet veilig voor mij om de deur te openen tenzij vrienden mij telefoneren en zeggen zij zijn voor de deur.

Er zijn nog een aantal zaken de geregeld moeten worden voor alles 100% goed is, geen zorgen net zoals onze terriƫrs geef ik niet zo makkelijk op.

No comments: