Saturday, August 21, 2010

Ga Vieren Dat Ik Weer Zit.



Eva Gonzales.

http://en.wikipedia.org/wiki/Eva_Gonzal%C3%A8s


Het is 21 augustus; het is twee jaar geleden dat ik in bed moest blijven wegens een reusachtige decubitus wond.

Het is moeilijk voor mij om niet te denken dat ik beroofd ben van twee jaar van mijn leven, twee jaar die heel anders hadden kunnen zijn.

Zeker wanneer mijn elektrische rolstoel in de juiste maat voor mij was geweest, ik vertelde dit aan de bureaucraten maar zij wilden niet luisteren.

Toen ik probeerde om iets gedaan te krijgen om mijn zit positie te verbeteren werd mij verteld dat ik de stoel een beetje tijd zou moeten geven.

Goed dat deed ik en binnen twee maanden had ik de eerst decubitus plek die gelukkig snel hielde.

En het gebeurde drie keer opnieuw en er werd geen actie genomen zelfs niet in juni 2008 toen de zit poli van het RCA hen vertelde dat er dringende actie nodig was.

Er was pas actie eind juli begin augustus maar tegen die tijd was het te laat aangezien de decubitus plek opeens te diep was.

En ik moest in bed blijven 24/7 tot het einde van november 2009 toen de de rolstoel kuip was aangepast.

Ik zat kort tot begin januari toen een nieuw kussen voor de douche stoel wrijving veroorzaakte die de huid over de gehielde wond verwijderde.

Het duurde drie maanden om te hielen; die drie maanden veroorzaakten heel wat schade aan mijn romp spieren.

Het heeft ook mijn rug problemen vergroot omdat mijn spieren niet meer goed genoeg werkten om de vervorming tegen te gaan.

Nu ben ik zeer schreef dank zij de inactiviteit van de bureaucraten de banen hebben die het welzijn van gehandicapte mensen zouden verzekeren.

Dat is nu genug, vandaag ga ik zittend de tweede verjaardag vieren.

No comments: