Wednesday, November 02, 2011

Het Leven Positief Te Bekijken.


LA NOSTALGIA
Angel Planells.

http://en.wikipedia.org/wiki/Angel_Planells


Woensdag, 02 November, 2011
Grappig hoe ik altijd lichtjes verbaasd ben bij hoe snel de dagen voorbijgaan, alsof het magisch was, wat natuurlijk niet kon minder waar zijn, daar is niets magisch over het berekenen van tijd.

‘’A simple definition states that "time is what clocks measure.’’

‘’Two contrasting viewpoints on time: 

One view is that time is part of the fundamental structure of the universe, a dimension in which events occur in sequence. Sir Isaac Newton subscribed to this realist view, and hence it is sometimes referred to as Newtonian time.[3][4] Time travel, in this view, becomes a possibility as other "times" persist like frames of a film strip, spread out across the time line. 

The opposing view is that time does not refer to any kind of "container" that events and objects "move through", nor to any entity that "flows", but that it is instead part of a fundamental intellectual structure (together with space and number) within which humans sequence and compare events. This second view, in the tradition of Gottfried Leibniz[5] and Immanuel Kant,[6][7] holds that time is neither an event nor a thing, and thus is not itself measurable nor can it be travelled.’’

De tijd is zeer interessant niet alleen om het te meten, toen ik kind was,  vond ik dat de tijd zich verschillend is afhankelijk van waar ik was, in schooltijd was altijd langzamer.

Het spelen met vrienden betekende de tijd scheen nog sneller door te vliegen; de tijd op school ging nooit voorbij zo snel, wiskundig was het langzaamste, langste uur ooit.

Hoe vaak ik wenste dat het anders was, de wiskunde  had korter moeten geweest zijn en de tijd met vrienden zou moeten veel langer geweest zijn.

Maar ik veronderstel dat het werkelijk hoe de tijd wordt waargenomen, iets wat ik leuk vind, gaat altijd sneller dan dingen waar ik niet van geniet zoals tijd bij de tandarts of in een wiskundeles.

De onderzoeken schenen altijd langer te duren dan mijn verjaardag, deze dagen nu ik oudere ben, vliegt de tijd, opnieuw is dit enkel mijn waarneming.

De tijd zoals het leven is allen over waarneming, positief zijn geeft alles een verschillende blik dan negatief zijn; Ik verkies het leven positief te bekijken.


 




No comments: