Thursday, November 03, 2011

Tijd Nodig.


El Sueno.
Angel Planells.
http://en.wikipedia.org/wiki/Angel_Planells

Het verbaast hoeveel tijd het mij heeft gekost om  mijn diagnose van Multiple sclerose in Juli 2006 te verwerken, wat een schok het was.

Juli 2006 liep ik 15 minuten langs de Prinsengracht, naar het ziekenhuis, dat was aan het eind van mijn straat, voor het resultaat van mijn MRI, waarschijnlijk de laatste tijd dat  ik heb gelopen.

 Op 20 November werd ik een intern  patiënt bij de Rehabilitatie kliniek, de reden hoezo zij mij toelieten, was omdat ik binnen in virtuele isolatie voor maanden was geweest.


Toen ik bj de Reveladatie Kliniek op een woensdag werd ik onmiddellijk een rolstoel gegeven, na 3 dagen in de rolstoel gebruiken, kon ik mijn rollator  op mijn eerste weekend thuis niet meer gebruiken.


Rehabilitatie kliniek voor een maand was goed, aangezien het mij uit mijn isolatie nam; droevig keerde ik opnieuw terug naar die isolatie na een maand onder mensen zijn..

Dan duurde het nog eens 6 maanden, voordat wij een woning met een lift, in mei 2007 definitief te krijgen, wij namen het meteen.

Maar helaas toen wij verhuisden, werd het duidelijk dat ik sleutels niet meer kon gebruiken
`

Dat betekend dat ik niet onafhankelijk kon komen en gaan, nu had ik een iemand nodig om uit te gaan, en de deur voor mij openen.

Ik had ook hulp nodig met mijn handtas, en mijn portemonnee openen, ook had ik hulp nodig om rond te rollen, de weg, mijn arm spieren zijn verzwakt, omdat ik zolang thuis was opgesloten.


Ik was feitelijk opgesloten sinds april 2006, hoewel ik op de een of andere manier erin was geslaagd om te werken tot juni 2006.





No comments: