Tuesday, November 15, 2011

Eindelijk Tijd Om Proactief Te Zijn.



Laurie Lipton.



Vandaag had ik een afspraak met Maurits, mijn ergotherapeut en Frans, van RTD Het Dorp, om zijn tweede opinie te geven, of Seetech, de software die door oogbeweging bestuurd word, voor mij gerechtvaardigd was.

 Ik zag Frans een keer in Februari, toen hij de ruimte overheerste, groot opdoemde over mij, hij stond,achter mij, bijna schreeuwend in mijn oor.

Zijn stem die geen seconde stopte, en nooit vroeg hoezo ik nodig had wat ik nodig had, als hij het had geaan, had hij begrepen in Februari dat ik Seetech nodig had.

Het zou goed zijn geweest zijn om te leren hoe het te gebruiken, alvorens mijn wijsvinger definitief ophoudt te functionerend; wat nu gebeurt.

Vandaag probeerde Frans om me  opnieuw te beleren, begon mij neerbuigend aan te spreken opnieuw, na enkele ogenblikken kon ik niet hebben, dat hij mij vertelde wat ik kon doen en wat ik nodig had.

Ik vertelde hem dat ik wist precies .hoe mijn conditie was, ik kon precies voelen hoe zeer zwaar mijn armen worden, moeilijk te bewegen, dat ik erkende dat verlamming gebeurd.

Dat had ik de Seetech software nu nodig had, Richie steunde  mij oor te zeggen dat het tijd was dat ik kreeg wat ik op tijd nodig had.

Richie zei dat er teveel hulp middelen te laat zijn geweest, zo laat dat ik ze niet kon gebruiken, die niet meer nuttig waren aangezien mijn MS progressie opnieuw was gevorderd, hij zei het was eindelijk tijd om proactief te zijn.

Dan kwam Frans eindelijk ter zaken en  alle dingen opschreef die ik had geprobeerd, die hijj nodig had voor zijn tweede opinie om mijn verzoek voor Seetech te ondersteunen.


No comments: