Wednesday, November 16, 2011

Empathie En Begrijp Voor Gehandicapten.


 

Laurie Lipton.


Blij dat ik slaagde erin om de afspraak goed te doen gisteren, het deed mij goed; Ik ben blij dat Richie en ik het duidelijk maakte hoe wij denken over het feit dat ik nooit hulp middelen op tijd kreeg.

Het was vreeslijke om die arrogante mens, Frans, van RTD Het Dorp te hebben mij vertellend wat ik ervaar, en wat ik zou moeten kunnen doen.

Hij vertelde mij dat ik een kleinere joystick nodig had, wat goed zou werken, en ik zou mijn rolstoel zonder enige problemen moeten kunnen besturen, maar hij  kwam hier om software en niet mijn rolstoel bespreken.

Ik wees erop dat mijn arm spieren nu veel korter zijn zodat ik kan  mijn arm spieren niet meer goed uit uitrekken om de joystick vast te houden, zodat een kleinere joystick niet ok is voor mij.

Hij had geen idee, ik was verrast toen ik vertelde hoe mijn armen zo soms belemmerd worden, zij worden zeer strak gevouwen over mijn  borst, als ik proberen om mijn rolstoel te sturen.

Hij moest hier zijn tweede opinie te geven waarom ik de software Seetech nodig had, maar zijn onwetend over MS, maar ook zeer koppig moest hij beginnen mij te vertellen wat ik ervoer.

Ik vertelde hem dat hij geen idee had, dat ik precies wist wat ik voel en wat ik kan doen en wat ik niet kan doen, en ik vroeg hem om mij niet te vertellen ongelooflijk hij luisterde en was niet zo loud daarna.

Verbazingwekkend voor iemand die software voor  gehandicapten jarenlang heeft geleverd, was het duidelijk dat hij geen idee had; en niet een stukje van empathie of begrip voor zijn gehandicapte klanten.

Ik haat om aan te denken hoe hij moet zijn als met andere gehandicapte mensen die geen steun hebben zoals ik van Richie krijg en ie niet zich zelf kan verdedigen.



No comments: