Sunday, November 13, 2011

Vrede En Harmonie.


Spiral Head, 1952.
Pavel Tchelitchew.

http://en.wikipedia.org/wiki/Pavel_Tchelitchew


Gisteren,spraken Richie en ik over hoe mijn diagnose van MS in 2006, een grote invloed op ons leven heeft gehad, hoe het totaal ons leven heeft veranderd.

Ons leven die wij toen kenden was over, één ding waar het geen effect heeft is op ons, vóór mijn diagnose heb ik mij verheugt om oud te worden met mijn schat Richie, nu verheug ik mij om hem opnieuw elke dag te zien.

Dat is waarom mijn blog niet alleen over MS is; het gaat ook over de dingen die ik niet meer kan doen, en de frustraties om met  bedrijven zoals Welzorg, maar ook goee behulpzaame mensen.

Mijn blog is mijn dagboek van de pijn en het ongemak van MS. maar het is ook over de pijn en lijdend dat ik lees in de krant en zie de TV.

Zoals de bloedende man, die de weg opliep in Syrië scheuwden dat zij vermoord werden, en in het volgende ogenblik werd hij dood geschoten op TV, wij zagen dit op de Nederlandse TV.

Hij leek op iemand die ik kende , Hassan, die een falafelwinkel had, hij gaf ons krakers altijd extra, het zien hoe deze man gedood werd op TV was verstorend,  ik zal hem nooit vergeten.

Op BBC TV zagen wij het wanhopige leven van een groep mensen in Zimbabwe, kleine kinderen, die op de  lager school hadden moeten geweest zijn, maar die in plaats daarvan  voedsel aaan het zoeken waren en iets om te verkopen.

Alles om geld te verdienen om hun families te voeden en voor zich te betalen om naar school te gaan, zij slaagden niet,  het haart verscrhuren om dit te bekijken,  Mugabe leeft goed op hun kosten.

En de wanhopige situatie in Bahrein, waar de artsen en de verpleegsters zijn gemarteld en veroordeeld tot lange gevangenisstraffen voor het praktiseren van geneeskunde.

Hopelijk worden hun straffen vernietig doordat andere landen hun bezorgheid over het hoge niveau van staatsonderdrukkiing kekeng maken, andere Afrikaanse dictators maken zich terecht ongerust over het handhaven van hun status.

Wat zou het goed zijn als de mensen in vrede en harmonie, zonder manipulatie van dictators konden leven die nu in macht gehouden worden door onze 'democratic' overheden.


 
                                         
                                                                                                          

No comments: