Sunday, April 15, 2012

Een Perspectief van Positieve Ontwikkelingen



The Golden Egg, 1967.
Victor Reinganum
http://en.wikipedia.org/wiki/Victor_Reinganum
Het is prachtig dat ik hier met de televisie aan zit en op Chelsea let die spelen Tottenham Hotspurs, een echte Londense Derby.

Kan werkelijk niet slecht zijn; de televisie en tezelfdertijd dicteren, vrij goed, plus de zon schrijnt.

Het is het eind van deze voorjaar dagen, ongelooflijk het is nu al reeds 19.21, en het is werkelijk prachtig hoe ikzo snel aan de avonden wen die lichter zijn.

Ik houd van dat de dagen, bijna zonder het op te merken langer worden, dit is werkelijk mijn favoriete tijd van het jaar wanneer alles opnieuw nu de winter over is groeit.

Hoe ik het wens, dat ook ik kwam terug aan het leven, onze goede vriend Cecile, werd onlangs  na vijf jaar genezen , het is goed om te weten dat haar kanker nu duidelijk weg is.

Hoe wens ik dat was ook zo met Multiple sclerose, ik wens dit voor ons allen met MS, als er slechts één perspectief van positieve ontwikkelingen in het onderzoek in verband met de oorzaak van de ziekte was.

 Het zou goed zijn wanneer wij zouden kunnen totaal worden genezen zijn of minstens daar was een behoorlijk geteste drug die werkelijk de gevolgen van deze afschuwelijke ziekte vertraagt.

Als slechts het onderzoek naar de oorzaken van MS, definitief kon uitwerken waarom  Multiple sclerose voorkomt, dan zou ik zeker zijn over het nemen van de remende middelen.

Terwijl de farmapheutical bedrijven geen idee hebben wat Multiple sclerose veroorzaakt en wat hun geneesmiddelen aan mensen doen, heb ik geen intenie om hun middelen te nemen.

Ik heb geen neiging om hun medicijn te nemen, waar ik niet zeker ben hoe het mij zal beïnvloeden, ik hoor  zo vaak over blogvrienden die medicijn nemen,die schijnen om dingen voor hen niet beter eerder slechter te maken.

Ik word werkelijk vrij droevig, wanneer ik over vrienden op hun blog lees die deze medicijen gebruiken , wat enkel schijnt om hen slechter te maken niet beter.
             
Droevig gebeurd het met medicijnen zoals slaap pillen, zodra ik begint het te nemen, is het moeilijk opnieuw op te houden, ik ken dit zelf.

Het gebeurt vaak dat zodra ik een slaappil heb genomen, wil ik het vaker doen, alsof ik voel ik zou het moeten nemen de volgende nacht ook, maar ik doe het niet, zo begint verslavingen.

Ik denk het moeilijker is om van voorgeschreven geneesmiddelen af te komen, onlangs zijn er heel wat sterfgevallen geweest, in de media, van diverse beroemdheden, die als resultaat van voorgeschreven medicijen gestorven zijn.

De mensen schijnen niet te denken dat je aan drugs kunt worden verslaafd, die door de arts worden voorgeschreven; zij denken dat omdat zij van een arts zijn zij moeten ze in orde zijn.

Niets zou van de waarheid verder kunnen zijn, de farmaceutische bedrijven zijn enkel drugdealers, en het enige verschil is, dat zij wettelijk zijn.

Enkel als de andere wettelijke drugs bedrijven, die alcohol en tabak verkopen, alle uiterst verslavende drugs, het enige verschil is dat zij ook wettelijk zijn.

Komisch genoeg veroorzaken elk van deze wettelijke drugs veel meer sterfgevallen, dan de onwettige drugs ooit hebben veroorzaakt, hopelijk zal de misleide actie tegen onwettige drugs in de nabije toekomst ophouden en de landen zullen de onwettige drugs legaliseren.

Dit zal hopelijk het belachelijke verbod van drugs, tegenhouden en zal als misdaad bestempelend mensen, ophouden en de gevangenissen niet meer met duizenden onschuldige mensen vullen, die niet voor zichzelf mogen kiezen.

De 'opportunity cost' van deze ‘oorloog’ tegen drugs, hebben mensen en hun gemeenschappen zo veel geld ontzegd, dat beter gebruikt zou worden om mensen het leven beter te maken wat zij verdienen.


No comments: