Saturday, April 21, 2012

Een Mooie Droom




Jean Arp 
Ik sliep zeer goed vorige nacht, in feite hebben wij allebei zo goed geslapen, dat wij niet tot 13.00 vanmiddag ontwaakten.


Het was een verrassing om het grootste deel van de dag reeds gegaan reeds over was, en de middag ging ook zeer snel voorbij, vooral omdat Richie mij moest douchen.

Nog zeer verstoord over onlangs het lezen van het artikel in de krant, the Guardian, over de Koning van Spanje, die op een olifant safari in Botswana was.

Hij schijnt een idiot te zijn, een voorbeeld van de arrogantie, evenals stompzinnigheid van deze aangeboren elites, zoals al de lang gevestigde koningshuizen zijn.

Niet alleen heeft de Koning een opmerkelijk gebrek aan oordeel getoond, maar ook als een verbazingwekkende hypocriet geopenbaard te zijn.

Vlak alvorens men openbaarde dat hij zijn heup had gebroken, terwijl op safari, had hij het laten weten dat hij niet nachts kon slapen omdat hij zo ongerust werd gemaakt over wat van de jeugd van Spanje wegens de economische crisis moest worden.

Enkele dagen later openbaarde men dat hij op een £10,000 dagsafari was, die werd betaald voor hem door een bevriende Syrische zakenman, later zijn er  ook revelaties geweest van corruptie en seksuele intriges om hem met de Spaanse mensen nog populairder te maken.

Misschien is de bevolking zo boos met de monarchie die zij zullen proberen om hen van de hand te doen, en terug te keren in een Republikeins land.

Er was vandaag zeer goed nieuws, in de Nederlandse kranten, dat de coalitieoverheid van VVD en CDA met PVV was over.          .

Welke briljant is werd het nieuws als coalitie slechts gehouden in zaken omdat het door PVV en een paar andere uiterst rechtse partijen werd gesteund.
           
De coalitiepartners konden niet aan een overeenkomst in verband met de bezuinigingen en het beleid dat zij zouden goedkeuren.

Wij zullen elke dag horen dat er spoedig nieuwe verkiezingen zullen zijn, wanneer nogmaals `de muzikale stoelen’ weer  begint en wie zit wanneer de muziek beingdigd is de verkozen overheid.

Democratie, is prachtig om de vier of vijf jaar wordt de illusie voor ons allen gespeeld, dit  laat ons denken dat onze stemmen werkelijk dit keer van belang zullen zijn.

Persoonlijk zou ik kunnen geloven dat zij van belang waren als er werkelijk zichtbaar bewijs was dat de rijken hun rijkdom zouden delen, door al hun belastingen te betalen en de enorme natuurlijke rijkdommen van de wereld eveneens onder de bevolking van de wereld zullen voor ieder zijn.

Het was zeer belangrijk voor mij, dat terwijl ik mijn blog begon te schrijven over hoe mijn diagnose van multiple sclerose mijn leven heeft beïnvloed, en ik ook over andere dingen schrijf.

Ik ben altijd iemand geweest die in een brede waaier van kwesties zeer geïnteresseerd is, en in wereldzaken, het hebben van MS betekent niet dat plotseling mijn gehele interesse slechts over dit afschuwelijke ziekte en niets anders is.

Ik weiger om door slechts één aspect van mijn leven te worden geïdentificeerd, aangezien ik altijd  heb geweigerd om te worden geïdentificeerd door mijn werk, ik, en iedereen anders, hebben vele meer facetten aan mijn persoonlijkheid.

Als wij dit kapitalistische systeem van de hand konden doen, dat geen behoefte aan ons heeft tenzien als arbeiders, die de rijkdom van de rijken maken, het zijn de arbeiders die eigenlijk het werk doen.

Dan zouden wij niet alleen geïdentificeerd worden door het werk wat wij doen, dan konden wij ook door onze vele vaardigheden en talenten worden geïdentificeerd, en ons toestaan om volledig gemaakte menselijke wezens in vrede met onze gemeenschappen en wereld te leven.

Op dit ogenblik is het een mooie droom die ik hoop één dag zal gebeuren, zodat deze prachtige wereld definitief werkelijk een paradijs voor ons allemaal vrij kan zijn om van te genieten.











No comments: