Monday, April 02, 2012

Levenskwaliteit is zeer belangrijk bij een zware handicap


Peter Purves Smith
http://en.wikipedia.org/wiki/Peter_Purves_Smith

Ik ben vrij ongerust gemaakt en overstuur dat ik de mogelijkheid niet kan krijgen om mijn IPaq met de oog gecontroleerde software Seetech te kunnen gebruiken, omdat dit zonder overleg door RTD Het Dorp werd verworpen.

Het gadget geeft me een uiterst klein beetje van onafhankelijkheid, dat mij de lichten, TV, monitor laat aan en uitzetten en de voordeur openen, de telefoon gebruiken en bed, DVD.

Toen ik het in November 2010 kreeg, wordt het snel duidelijk dat mijn handen zwakker begonnen te worden en dat het niet zo lang zou zijn, voor ik het niet meer zou kunnen gebruiken.

Tegelijkertijd dacht ik dat toen ik mijn handen  niet meer kon gebruiken dat een goed alternatief voor mijn IPaq beschikbaar zou zijn, zodat ik het nog kan gebruiken.

Nu kan ik mijn handen niet meer opheffen genoeg om het te gebruiken of de knoop te drukken, nu helpt Richie mij, dit geeft mij geen onafhankelijkheid.

Dat kan zeker niet het idee zijn,  ik zou het wel  willen kunnen doen, zoals het  toevoegen van telefoon nummers en vrienden bellen met Seetech.

Ik denk het is essentieel dat dit in een advies wordt gezet; Ik vind het raar dat het niet werd verzonden naar Agis.

Samen met het rapport van een logopedist, dat ik hoop ook nuttig voor mij zal zijn; Ik kon zulk raad, goed gebruiken, hoe ik mijn vocale mogelijkheden kan optimaliseren.

Ik heb verzocht om het advies aan Agis te herschreven om en een update van de vooruitgang van mijn MS te beschrijven, ik denk  het is belangrijk.

Ik denk het zou goed zijn, om dit duidelijk te maken, hoe snel ik zo streng gehandicapt ben geworden, en hoe eng dit voor mij is.

RTD Het Dorp, zijn misschien technologie genieën, maar enkel zoals vele hoog opgeleid artsen schijnen zij geen empathie met hun klanten te hebben.

De reden, is waarom het voor mij belangrijk is, om met een goede sympathieke adviseur te werken, die empathie met mijn situatie heeft.

Dit zou goed zijn en zou mij helpen leren om de software met mijn oogbewegingen in werking te stellen, zo vlug mogelijk.

Welke voor mij zo belangrijk is, dan kan ik wat levenskwaliteit handhaven om mij draaiend te houden, en diepe depressie te verhinderen.

Ik ben zeker dat de Rehabilitatie  kliniek zal proberen om alles te doen wat zij kunnen.

No comments: