Friday, April 06, 2012

Tolerantie is niet Acceptatie


Peter Purves Smith


Vandaag zijn er heel wat artikelen over racisme en discriminatie in de Engelse pers geweest, die mij aan het denkend zet.

Het racisme, het seksisme en de discriminatie dat ik heb opgemerkt; en ook hier heb ervaren in Nederland; dingen die door velen ongemerkt schijnen te zijn.

Vrij verrassende aangezien de tolerantie waar dit land zo bekend voor is, ik vertelde dit aan Richie.

Hij herinnerde mij eraan dat de tolerantie geen goedkeuring betekent, tolerantie is slechts dat, en niet acceptatie van verschillen.

Niet assimileren met hen, enkel tolererend, dat verklaart wat ik zou moeten hebben geweten.

Er zijn vele mensen hier van Noord-Afrika, die hier jaren zijn geweest, maar die nooit worden accepteert, of zelfs werkelijk getolereerd.
 
Dat is de olifant in de ruimte die niemand wil opmerken, het is racisme dat `'’verstopt’' is hier in Nederland.

No comments: