Thursday, August 23, 2012

optimistisch voor verandering.

 
 Roberto Matta.


Het is niet gemakkelijk om mij om het Dragon spraakherkenning nu te gebruiken, omdat de honden verheugd zijn over het vooruitzicht naar het Park te gaan om te spelen.

Tot slot net voordat ze weg ging, was Richie eindelijk erin geslaagd om mij te laten zitten in een goede positie die ik ook kan handhaven.

Dat is een opluchting, want hij kon het niet bereiken tot nu toe, elke keer als we dachten dat het was goed, dan ben ik onmiddellijk begonnen met nogmaals leunen over aan de linkerkant.

Het is geweldig om om redelijk comfortabel te zitten, zodat ik mijn post van vandaag voor mijn blog kan maken, het is veel beter schrijven nu dan wanneer ik slecht zat.

Wanneer het zo is, wordt het  niet gemakkelijk om te schrijven of zoeken naar kunstwerk op het Internet, mijn blog bekijken, mijn e-mail controleren of iets anders op mijn laptop  doen.

Om dat ik koppig ben ga ik ongeacht door maar het is moeilijk en frustrerend en het duurt veel langer om iets te doen.

Angela hier hebben op bezoek was echt mooi, Richie hield ook van haar korte verblijf met ons, zoals ik deed, haar bezoek deed ons allemaal goed.

Sindsdien hebben wij alleen Matilda, gezien mijn fysiotherapeut en Milou de wond verpleegster uit de revalidatie kliniek aan de Overtoom hier in Amsterdam.

Richie en ik houden van elkaars gezelschap en hebben altijd veel te bespreken, en over te praten  evenals te lachen.

Andere mensen vaker zien zou zo prachtige  zijn, maar het lijkt erop dat het is niet realistisch deze dagen.

Niet wanneer zoveel mensen die we hier in Amsterdam hebben gekend, waren verhuisd niet alleen naar andere delen van Nederland, maar ook andere landen.

Dat is het leven denk ik, mensen hebben altijd de neiging om te verhuizen en deze dagen, blijkt het vaak dat het geen keuze is, maar het is een noodzaak vanwege werk.

Het is een schande dat kapitalisme het systeem dat wordt gebruikt, omdat het betekent dat het enige doel van ons leven is om te werken om dit systeem in stand te houden.

Onder het kapitalisme die kan niemand echt leven in de manier waarop ze willen leven, omdat alles heeft te maken met het maken van geld, dat is de logica van dit systeem.

Niet mensheid, we kunnen niet de mensen worden, die wij willen zijn omdat we moeten dit systeem ten koste van alles dienen.

We moeten allemaal zo veel meer hebben denk ik, we moeten meer tijd doorbrengen met onze families en vrienden en samen werk doen voor onze gemeenschappen.

Ik hoopte voor verandering in mijn leven, maar helaas dat lijkt nog niet te gebeuren,  al hoewel er tekenen zijn dat veranderingen zijn aan de gang.

Ik ben optimistisch dat mensen zullen voor een beter, meer menselijk systeem kiezen en niet puur op winst georiënteerde samenleving, waar iedereen kan bloeien.



                                    





No comments: