Saturday, August 25, 2012

Een fijne dag, ondanks het weer.


Roberto Matta
http://en.wikipedia.org/wiki/Roberto_Matta


Het weer van vandaag is dergelijke een contrast met hoe het vorige week zaterdag was, dan was het een warme warme dag met temperaturen boven 35 °.

We hebben af en toe een glimp van de kleine stukjes van blauwe hemel, die snel veranderde in dikke bewolking en stortregens.

Richie vertelde me dat toen hij uitging rond 11 uur vanochtend het was aangenaam warm buiten ondanks hoe het eruit zag.

Die was net als een dag in April en niet een dag in augustus, ik hoop dat Richie veilig uit de stortbui van regen binnen de Turkse winkel is, waar hij ging om de boodschappen te doen.

Ik ben benieuwd naar  zijn terugkomst beladen met lekkere dingen, hopelijk zal er een mooie selectie van zacht fruit, alsmede heerlijke Turkse zacht geiten kaas.

Angela bracht een paar  blikken van de harde kabeljauw viseieren, die Richie in een heerlijke Griekse taramasalata gaat maken, iets wat ik heel lekker vindt.

Hij zegt dat hij ook  Griekse humus  zal maken en erbij zal er geroosterde groenten, aubergine, paprika, knoflook en een salade en kubussen van Tempe, Tofu en Turkse flatbread.

Het klinkt als een heerlijke maaltijd die ik nu zou willen eten; Richie was terug van zijn winkelen expeditie en is niet nat geworden.

Ik was zo blij toen Richie weer thuis was,  dat vonden de bonden ook, want zodra de woning deur geopend werd gingen de honden wild met opwinding bij het zien van hem opnieuw.

Ze begonnen rond te  lopen  en spelen met hun speelgoed om te laten zien aan Richie en mij wat mooie honden ze zijn.

Ondanks de constante pijn en ongemak  sliep ik goed afgelopen nacht en heb niet zo'n slechte tijd wakker worden zoals ik meestal doe.

Nu ga ik stoppen met schrijven en ga een kunststuk van Roberto Matta, een prachtige surrealistische kunstenaar uit Chili kiezen,  dan wil ik ontspannen.                                                                             






No comments: