Saturday, August 04, 2012

Richie's Liefde En Zorg Maken Mijn Leven Beter.

Roberto Matta 


 Gisteren middag, vroeg avond en later in de nacht voelde ik veel pijnlijke spanning in mijn armen en schouders.

Terwijl ik wakker werd en had afleiding met alles om me heen was ik niet zo bewust van hoe pijnlijk het was.

Toen Richie gaf me mijn laatste baclofen tabletten net voordat we gingen slapen vroeg ik hem voor  een slaap tablet, die ik gebruik af en toe wanneer ik het nodig hebt

Het werkte goed, ik sliep door tot 10,24 vanmorgen was het geweldig, ik heb immens genoten  het was leuk om ononderbroken te slapen.

Zodra ik werd bewust weer vanochtend, voelde ik meteen een enorme hoeveelheid ongemak, die werd veroorzaakt door de manier waarop ik lag in bed.

Dit gebeurt elke nacht, ondanks dat Richie zeer zorgvuldig de positie van mijn lichaam bekijkt zodat ik comfortabel kan liggen  wanneer hij klaar is, hij controleert dan of alles is goed aangepast.

Richie trekt zachtjes  mijn pyjama's top naar beneden op beide zijden, evenals wordt het   onder mijn oksels en onderaan mijn zij uitgetrokken, dit is om te voorkomen dat kreuken ontstaan onder mij tijdens de nacht.

Dit duurt een tijd voordat Ritchie klaar is, hij zorgd ervoor dat mijn houding goed is, dat mijn rug niet krom is en ik ben in balans.  

In de ochtend lig ik altijd zeer slecht met mijn rug verbogen en al mijn gewicht aan de rechterkant van mijn lichaam.

Het is niet verwonderlijk dat ik plotseling wakker werd in grote pijn, soms ben ik wakker en ik voel de pijn niet meteen, vaak  probeer ik dan om verder te slapen.     

Dit werkt nooit  zodra ik me bewust ben van de pijn, het enige wat ik dan kan doen is Richie roepen om mij te verplaatsen.

Zodra hij dat heeft gedaan, betekent het dat de pijn en het ongemak zal onmiddellijk verdwijnen.

Soms moet ik zelfs Richie roepen tijdens de nacht, gebeurt tegenwoordig vaker, de pijn maakte mij wakker, met Ritchie’s hulp is het altijd snel opgelost, en dan kunnen wij verder slapen

Ik ben zo blij dat Richie hier met mij is, hij helpt mij zo veel en zo goed, zijn liefde en zorg maken mijn leven draaglijk en hij maakt mijn leven beter.

No comments: