Wednesday, August 29, 2012

Meer Wachten.



Roberto Matta.
http://en.wikipedia.org/wiki/Roberto_Matta



Vanmorgen was anders begonnen, Richie maakte me wakker om 08. 00 omdat ik wilde ruim vóór de Seetech afspraak om 11.00 uur klaar zijn.

Allereerst masseerde hij mijn schouders en mijn armen voordat het doen van de oefeningen om mijn strakke spieren te ontspannen.    

Na dat deden ik meer arm oefeningen, om dat ik nu helemaal niets meer met mijn rechterhand kan vastgehouden en nu begint ook mijn linkerhand functionaliteit te verliezen, ik gebruik pols ondersteuning.

Peter, die werkt voor de rehabilitatiekliniek maakte de pols ondersteuning, die gaan  rond mijn pols, ze worden vast gehouden door klittenband en ze hebben een haak.

Dit is gekoppeld aan de greep over mijn bed en ik kan mijn rekoefeningen doen, dan  plaatst Richie twee handgrepen hoger en ik doe meer oefeningen.

Terwijl ik dit doe, doet Richie mijn been oefeningen, opheffen en uitrekken en vervolgens het masseren van beide benen.

Na mijn tanden te poetsen, en het nemen van mijn baclofen tabletten heeft Richie me uit bed gehaald met de tillift  en in de douche gebracht in de douchestoel.

Het voelde goed om in de douche zo vroeg in de ochtend te zijn, ik denk dat dit zal onze nieuwe routine worden, zo kunnen we de meeste van de dag hebben nu zomer komt tot een einde.

Alles ging heel goed en ik was terug in bed om 10,00 goed vóór de afspraak om 11.00 uur.

Op 11.22 was Rini, van RTD Het Dorp eindelijk hier, hij toonde ons hoe de Seetech computer  werkte.

Teleurstellend was dat er geen Engelse woordenboek is geïnstalleerd, en ze hadden de verkeerde Duitse applicatie, niet een woordenboek besteld, en er was ook geen e-mailprogramma en geen Word geïnstalleerd.

Toen ik dit hoorde was mijn eerste reactie om te zeggen neem het meteen terug en ga eerst   de woordenboeken voor Engels, Duits installeren, dan is een nuttig voor mij en nu nog niet.

Als mogelijk ook een e-mailprogramma als Word installeren, maar ik kreeg te horen dat Word niet zou worden geleverd, omdat de zorgverzekeraar denkt dat WordPad voldoende is.

Maar als ik Word ik moet kopen voor mezelf , dan koop ik Windows Office en dat komt met een e-mailprogramma.

Ik was echter uiteindelijk ervan overtuigd om de Seetech computer hier te houden, zodat ik elke dag kon oefenen en zou klaar zijn om het  volledig te gebruiken zodra alles is geïnstalleerd.

Rini beloofde hij zou verkeerd gekocht Duitse applicatie omruilen voor een woordenboek en er gaat ook het Engelse woordenboek opzoeken.

Volgende week zal hij mij laten weten wanneer hij beide toepassingen heeft en dan zou hij een afspraak voor de week er na maken.

Dus in twee weken zal ik een Seetech computer hebben met drie woordenboeken Engels Nederlands en Duits, ik moet nogmaals geduldig wachten.

No comments: