Tuesday, November 13, 2012

Een Andere Teint.


 
Roberto Matta.



Het is alleen 18.15 nu, maar het voelt alsof het was al 02.15 en voordat Richie de gordijnen open deed  zag  het ook zo uit.  

Vanmiddag om 14.15: ik had een afspraak met Peter, de ingenieur van de rehabilitatiekliniek.  

om de nieuwe pols ondersteuning met een haak op elk proberen die hij voor mij en heeft gemaakt.

Dit steunt mij bij het doen van de arm oefeningen en op de Motomed, die zeer goed zijn, het strekt  mijn armspieren, dit is van essentieel belang voor mijn welzijn om het te blijven gebruiken.

Peter is een zeer goede ingenieur, kijk uit om ze uit te proberen over een tijdje wanneer ik mijn oefeningen doe op de Motomed Motomed als Richie mij uit bed gehaald heeft met de tilift.

Op dit moment Richie is even weg met de honden voor een wandeling rond het Rembrandt Park, waar ik zeker  weet dat ze zullen veel plezier hebben konijnen terug jagen naar hun holen.

Zojuist besefte ik dat het dinsdag was en zal er een nieuwe editie van Later with Jools Holland op BBC2 om 2300 vanavond.

Dat is zeer spannend en het heeft een heel ander teint op de dag gegeven nu dat ik weet dat ik zal luisteren naar goeie muziek voor te lang.

Slechts drie uur te wachten, dat is niet te lang voor de meeste maar voor mij is dit te lang, om dat ik wordt zeer ongeduldig en het lijkt alsof het eeuwen duurt.

Mijn vader gebruikt om mij een rhyme te vertellen, die ging ongeveer als volgt, geduld is een deugd, deugd is een genade en genade is een klein meisje die deed haar gezicht niet wassen.

In Duitsland hebben ze een gezegde die iets als volgt gaat, geduld is een deugd en dat is een mooie deugd, maar dat we zijn beter af zonder het.

Ik vind beide deze grappig alhoewel de een van mijn vader mij enigszins verbaasde als een klein kind  totdat ik begrepen had dat het een grap was.

Het deed mij lachen vele jaren later, net als de andere kleurrijke verhalen die mijn vader me vertelde, hij was een uitstekende in het vertellen van verhaaltjes, nog steeds mis ik mis het horen van zijn verhalen.

No comments: