Thursday, November 08, 2012

Herinneringen.

Roberto Matta.





De dag begon vroeg vanochtend  van wegen een afspraak over mijn douche stoel moest ik klaar om 10.30 uur zijn.

Het kussen wat ik nu heb, werd speciaal voor mij gemaakt in 2010, dit heeft mij een betere zittende positie voor twee jaar gegeven en die moest worden aangepast omdat ik meer ondersteuning nodig.

De afspraak is met Annelies, mijn WMO adviseur van de gemeente Amsterdam  evenals twee mensen van de firma Beenhakker en een fysiotherapie die werk ervaring in de revalidatie kliniek doet.

Richie had me gedoucht, gekleed en geparfumeerd met Versace´s vrouw, oorbellen, ketting aan gedaan en ook over mijn favoriete ringen.

Een is een paarse Amethyst, de andere is een blue Topaz, en beide waren cadeaus van mijn schat Richie  de amethist ring heb ik Kerstmis 2004 gekregen.

De blauwe Topaas kreeg ik van Richie toen ik verloor twee zilveren ringen in het toilet, op het werk, zij moeten zijn gevallen wanneer ik weer mijn broek aan deed.  

Toen ik thuis belde en Richie ging vertellen over wat gebeurde, was ik erg overstuur om dat beide ringen waren mij gegeven door goede vrienden en waren onvervangbare.

Die avond, zodra ik thuis was kreeg ik een verrassing, Richie had een cadeau voor mij; ik kon het nauwelijks geloven toen ik de doos van een juwelen opende en zag een prachtige blauwe t                         Topaas ring.

Het is een prachtige ring en heeft het meer dan goed gemaakt voor de twee verloren zilveren ringen, de volgende dag toonde ik mijn nieuwe ring aan Hennie, de receptioniste waar ik werkte.

De hele dag kwamen vele collega's opeens naar de servicedesk, ze kwamen niet omdat ze hulp nodig laten, nee ze waren allemaal enkel gekomen om  de nieuwe ring te zien waar zij van Hennie de receptioniste gehoord hadden.

Een paar maanden later het was mijn verjaardag en Richie heeft mij een blue Topaas hanger evenals prachtige blauwe Topaas oorbellen

Al mijn vrouwelijke collega's dacht dat Richie een prachtige man was; sommige van mijn mannelijke collega's waren bang dat hun partners iets van zouden horen.    

Hun zorg was dat hun partners zou verwachten dat het dezelfde soort cadeaus van hen verwachten , ze grapte dat Richie was niet aan de kant van mannen.

Elke keer als ik draag deze ringen dan herinner me aan deze verhalen die een glimlach op mijn gezicht brengen, net als het vandaag weer deed, ik  glimlachte na de succesvolle afspraak zelfs meer.

No comments: