Monday, November 12, 2012

Een zonnige maandag ochtend.



 Roberto Matta.
 http://en.wikipedia.org/wiki/Roberto_Matta




Deze ochtend toen we wakker was en Richie opend de gordijnen zagen we blauwe lucht, prachtige zon dit was een mooie manier om te beginnen met de nieuwe week.

Helaas toen het 14.00 was en  Matilde, mijn fysiotherapeut aangekomen  afspraak, was de zonneschijn, blauwe hemel weg vervangen door een dik wolkendek.

Voordat de afspraak klaar was, was onze vriendin Anne aangekomen voor een bezoek aan mij; ze was zo vriendelijk geweest om informatie over vakantie voor mensen met een handicap te halen.

Ze had een brochure van het Rode Kruis over vakantie voor mensen met een handicap, in een keuze uit vier hotels, alsmede een boot vakantie ontvangen.

Het was erg aardig van Anne om te zoeken naar deze informatie echter wanneer ze de vakantie had beschrijven die aangeboden waren besefte ik dat waren niet me.

Ik ben zeker dat voor mensen die graag georganiseerde vakantie willen, zou waarschijnlijk genieten van wat werd aangeboden, maar ik weet dat ik zou niet genieten van een van deze.

Nooit heb ik willen in een hotel verblijven voor een vakantie, voor mij zou het geen luxe zijn, integendeel, ik denk dat niet leuk is. .

Het idee van een volledig catered vakantie vult mij niet met vreugde; het maakt me angstig en ik weet zeker dat ik zou niet graag het voedsel  eten dat zou worden gediend.

Helaas de meeste keren dat ik heb gegeten in restaurants hier in Amsterdam zijn vrij teleurstellend geweest, na verloop van tijd leerde ik om mijn pepersaus mee te nemen.

Dus horen over volledig verzorgd vakantie in hotels georganiseerd door het Rode Kruis vervulde mij met absolute angst.

De volgende keer dat ik zie Anne zal ik haar nogmaals bedanken en ik zal haar vertellen dat het Rode Kruis niet voor mij zijn.

Op donderdag wanneer Matilda hier voor onze fysiotherapie afspraak is ga ik haar vragen  als of  de andere mensen die ze bezoekt graag de brochure willen hebben.

Recycling is een goede zaak te doen; nu ga ik op zoek naar een schilderij van Roberto Matta en post dit, waarna ik ga genieten van de avond met Richie.

No comments: