Friday, November 16, 2012

Een aangename vrijdag.


 
Roberto Matta. 




Het is een zeer aangename dag vandaag, die nog mooier gemaakt werd omdat mijn beste vriendin Anja kwam op bezoek.

Ze heeft onlangs  haar dochter bezocht, die woont en werkt in Barcelona, voor een drie-daagse bezoek die zij genoten had.

Leuk om  haar beschrijving van haar reis zo horen , het gaf me een goede momentopname van hoe leuk het moet geweest zijn om zo een bruisende stad als Barcelona te bezoeken.

Ik had het plezier van een weekend Barcelona in 1967, mijn ouders en ik verbleven in Calafel aan de Costa Dorada, waar we een aardige Spaanse familie ontmoette.

De ouders hebben mij uitgenodigd om met hun en hun tieners voor een snel bezoek aan hun huis in Barcelona,  het was een onvergetelijke ervaring voor mij op 17-jarige leeftijd.

Het was weer veel te snel 1700 en mijn lieve vriendin Anja moest weg gaan, zij ging naar een voorstelling van bekende Nederlandse mensen proberen hun hand bij het leiden van een orkest.

Anja bracht ons een paar vacuüm verpakt Spaanse kazen, alsmede een pittige chorizo, die ik heb al geprobeerd en het is heerlijk.

Richie is van plan om een stoofpot te maken , in mijn portie gaat hij kleine stukjes chorizo erbij doen, die ongetwijfeld zal lekker smaken.

Het is mijn bedoeling om nu te ontspannen en genieten van de avond met Richie; ik ben benieuwd naar het eten het klinkt zo lekker.

Om middernacht is er de uitgebreide versie van Later with Jools Holland op BBC2 om de dag zelfs nog beter te maken dan het al is, heerlijk om  zo'n mooi perspectief te hebben.

Eerst wil ik een kunststuk van Roberto Matta zoeken, waarna ik ga dit publiceren op mijn blog, zodra  dat is gedaan dan ga ik genieten van de avond.

No comments: