Thursday, November 01, 2012

Leren van terugblijk.







Het was schokkend om gisteren te beseffen dat we hadden niemand uitnodigen om bij ons te komen eten toen ik in bed moest blijven van de 21st van augustus 2008 tot einde oktober 2009.

Verrassende om nu deze ontdekking te maken , volgens mij heeft dit nogal bijgedragen aan onze gevoelens van afstand van onze vrienden hier.

Ik ben zo blij dat toen wij over het gisteren spraken, hebben we onmiddellijk besloten dat we moesten een verandering maken en beginnen vrienden vaker uit te nodigen. 

Jammer het is gebeurd, maar er is geen zin terug te kijken en onszelf verwijten te maken, veel beter uit te kijken naar iets dat de situatie kan veranderen.     

Veel beter om uit te kijken hoe wij meer pro-actieve kunnen zijn en onze vrienden meer zien en ervoor zorgen dat wij ze uitnodigen om vaker te eten met ons.

Voordat ik zo lang in bed moest blijven om dat ik een diepe decubitus wond had, waren wij nog steeds aan het genieten van vrienden die vrij regelmatig langs kwamen om te eten.



Toen ik in bed voor de eerste periode, van 21 augustus 2008 tot het einde van oktober 2009 was ik te depressief  en kon niet omgaan met veel.

Het idee van vrienden uit te nodigen om in mijn slaapkamer te eten terwijl ik in bed lag was  het niet prettig en maakte mij zelfbewust, dus ik heb het niet aangemoedigd.

Achteraf gezien realiseerde ik mij nu dat het beter voor zowel Richie en mij was geweest om meer vrienden op bezoek te hebben, vooral tijdens dat moeilijk eerste jaar.

Wij gebruiken nu deze kennis om onze leven beter te maken, dat is veel effectiever dan eindeloze verwijten; veel beter is om te concentreren op het leven zoals het nu is.






No comments: