Sunday, May 08, 2011

Lachen Ontspant Mij.

 
Pedro Friedeberg.
http://en.wikipedia.org/wiki/Pedro_Friedeberg

Mijn gedachten helemaal stoppen voor dat ik slaap is moeilijk voor mij, het is verbazend hoe geen kwestie hoe ontspannen ik kan zijn, toch komen gedachtes.

Plotseling ben ik niet meer ontspannen, het is weg alsof ik werd gewekt met een nat was handje dat over mijn gezicht wordt gemept.

Ik haat deze ogenblikken; het is frustrerend dat plotseling iets waar ik niet over de hele dag had gedacht of misschien de hele week is plotseling daar.

De gedachten zijn meestal over afspraken die ik moet maken of herinner mij weer dat ik mijn tandarts moet bellen.

Wil weten dat ik niet alleen uit mijn rolstoel gehaald en in zijn stoel geplaatststoel, maar ook de gerustelling dat riemen mij in plaats zullen houden.

De laatste keer dat ik er was in Mei 2008, kon ik nog goed zitten, mijn romp spieren werkten toen, nu niet meer.

Ik ben zeker dat de reden ik nog geen afspraak heb gemaakt, is omdat ik op een afspraak van Welzorg wacht..

Wanneer zij mijn rolstoel weg halen voor 4 dagen, om de joystick te vervangen, dat één uur vergt, wat haat ik altijd te wachten op dit bedrijf.

Frustrerende gedachten over gebeurtenissen die ik hoop te beïnvloeden, beter dan bijna in slaap te vallen.

En niet te kunnen door denken over gebeurtenissen die ik niet kan beïnvloeden zoals mijn MS.

Soms moet deze gedachten weg zetten en denken aan iets totaal anders zoals een grap, lachen ontspant mij weer.
      

No comments: