Saturday, May 07, 2011

Vastberaden Om Het Beste Te Maken Dat Ik Leef.



Homage To Accountants.

Pedro Friedeberg

http://en.wikipedia.org/wiki/Pedro_Friedeberg



De dagen gaan snel zoals altijd in de lente; de dagen worden helderder en langer.

De nachten zijn nog zeer lang voor mij, gelukkig heb ik goed kunnen slapen, maar er is nog teveel tijd om over mijn conditie te denken.

Wanneer Richie het licht uit doet, schijnt dat mijn gedachten aan te zetten, misschien is dit zodat ik mij op dingen ander zaken concentreer.

Vaak zijn dit bijna vervaardigde zorgen, alsof om mij af te leiden en om over ander zaken te denken dan mijn MS.

In de ochtenden heb ik meteen spasmes in mijn benen  evenals pijnlijke stijfheid in mijn armen en vele sombere gedachten.

Ik haat dat ik dagelijks wordt geconfronteerd met mijn stijve slecht functionerende armen en mijn pijn.

Het is erg moeilijk om elke keer opnieuw te realiseren waar ik mee moet leven..

Heb half wakker vanochtend in bed gelegen, zeer bewust wat mijn beperkingen zijn, wat niet gemakkelijk is voor mij.

Ik kan nu nog slechts mijn hoofd en een beetje van mijn schouders van het matras weg trekken met hulp van de papegaai boven mijn bed.

Ik kan niet zelfstandig oprecht zitten, of mijn torso recht houden of zelfstandig eten, dat is ook niet meer mogelijk.

Ik  probeer om te rationaliseren en ben vastberaden om het best te maken van het feit dat ik leef.

No comments: