Monday, May 09, 2011

Zitten Is Goed.


Pedro Friedeberg.
http://en.wikipedia.org/wiki/Pedro_Friedeberg



Liggend in bed voor twee jaar terwijl mijn diepe decubitus wond hielde, ruïneerde mijn spieren, omdat ik niet rechtop in bed mocht zitten.

Teveel druk op de wond, niemand vertelde ons, dat in bed zijn voor zo een lange tijd mijn spieren kon beschadigen.

Wij wisten niet dat het hielen van de wond mijn romp spieren zou kosten, wij waren zo geconcentreerd op de wond.

Dat was het belangrijkste voor ons allebei, die ons vanaf augustus 2008 tot augustus 2010 bezig hielden.

Er was een paar keer dat de wond scheen geheeld te hebben, ik zat voor een korte tijde en moest weer in bed moeten opnieuw blijven.

Zeer moeilijk voor ons allebei, een afschuwelijke situatie, vorig jaar was de wond die opnieuw in Januari wordt opengesteld, weer dicht op 27 April.

Ik zat toen Steve ons op 13 Mei bezocht, maar moest weer in bed 3 dagen na zijn bezoek voor een maand blijven, in Juni kon ik voor een ander paar weken zitten.

Dan  is de wond opnieuw geopende, en ik moest terug naar bed voor een paar weken, dan kon ik opnieuw zitten.

De laatste keer was einde Juli; gelukkig hielde het op 6 Augustus en is nooit meer open gegaan, ik kan weer zorgloos zitten wat erg goed is.

.

No comments: