Saturday, July 16, 2011

Fijne Herrineringen.


Joan Erbe.

http://en.wikipedia.org/wiki/Joan_Erbe

Vandaag is het grijs en regenachtig maar  het is ook een kalm, ontspannen dag, geen spasmes die mij waarschuwen dat ik snel uit bed moest,dat is aardig.

Richie voedde mij heerlijke frambozen en een kleine banaan; het herinnerde mij aan de kleine bananen in Trinidad.

Er was een boom buiten mijn slaapkamer raam; wij noemen hen vogel bananen omdat de vogels altijd de eerste wisten dat zij rijp waren.

Telkens werd ik wakker en de boom was al vol vogels, ik zou snel moeten lopen om bananen te krijgen aangezien de vogels snel konden eten.

Alvorens ik het wist werd al het fruit gegeten en wij allen zouden wachten op de volgende oogst, en leuke herinnering aan Trinidad

Vind het nog verbazend dat wij banaan, kokospalmen en ananas daar in onze tuin hadden, wij hadden familie evenals vrienden die mango & avocado bomen hadden.

Wij kenden mensen die cashewnoten, cacao, mensen die regelmatig visten; wij hadden kippen en kweekten groenten zoals pompoen, spinazie, tomaten, aubergines en kruiden.

Ik herinner mij dat ik en ander kinderen hielpen om het visserijnet op het strand te trekken.

Herinner mij ook vrienden hielpen hun kreeftpotten te verzamelen, bij hun groot huis van de families bij het strand, de kreeft kerrie voor lunch was heerlijk, een mooie herinnering en prettig op een regenachtige dag zoals vandaag.










No comments: