Friday, July 29, 2011

Niet Zo Spoedig Verwacht.


 


Dark Fire 1980
Oil on canvas
©National Trust/Ithell Colquhoun bequest
Courtesy of Royal Cornwall Museum


Ithell Colquhoun
http://en.wikipedia.org/wiki/Ithell_Colquhoun


Toen ik wekte, was ik niet zeker dat ik mijn armen zou kunnen bewegen, voor een minuut was ook geen beweging mogelijk.

Ik moest de feiten onder ogen zien en aanvaarden dat mijn arm beweging kan ophouden en het schijnt nu te gebeuren. 

Ik was blij toen ik erin slaagde om mijn linker arm omhoog te krijgen, dan kon ik mijn rechte arm van onder het deken langzaam uit trekken.

Dit duurde minuten; gelukkig slaagde ik om beide armen zonder mijn armen of lichaam te bewegen zodat totaal aanspant.

Moeilijk om te beschrijven wat gebeurt wanneer mijn lichaam aanspant is het zeer pijnlijk; het neemt enkele ogenblikken alvorens mijn lichaam opnieuw ontspant.

Ik probeer om deze ontwikkelingen kalm te accepteren, dit is niet gemakkelijk, ik vind het zeer moeilijk.

Wanneer Ik mijn armen niet meer kan bewegen en gebruiken, dat is iets dat ik net als iedereen voor vanzelf sprekend vindt.

Ik realiseer nu dat deze functie uitval zal ik niet tegenhouden, afschuwelijk om te weten dat dit spoedig zal gebeuren en mijn nieuwe werkelijkheid zal worden.

Ik ben bang, ben mij bewust dat mijn arm functie slechter zou worden en dan stoppen, enkel niet zo spoedig verwacht.





No comments: