Saturday, July 30, 2011

Terugblik is fijn


Miguel Cubiles.
http://en.wikipedia.org/wiki/Miguel_Cubiles

Ik ontdekte onlangs dat het overgaan van tijd mij niet meer ongerust, de dagen van de week flitsen voorbij in bed of rolstoel.

De tijd gaat snel, de dagen en weken gaan super snel voorbij, het schijnt uiterst snel te gaan, in het verleden kon ik niet goed overweg niet nu.

Nu dat ik niets meer hoef te doen, dan van mijn leven te genieten, het is misschien geen volle leven zoals vóór de MS mij gehandicapt had gemaakt, maar het is mijn.

Op de een of andere manier betekent het hebben van deze afschuwelijke ziekte dat het leven nu kostbaarder is voor mij dan ooit eerder.

‘Ik bracht teveel tijd door mij ongerust te maken, over wat ging daarna gebeuren, ik kan nu zien dat ik teveel tijd doorgebracht heb met zorgen over de toekomst, een enorme verspiling van mijn tijd.

Veel beter om van de ogenblikken genoten te hebben, omdat zij nooit terugkomen, elke dag is uniek, het zal nooit herhaald worden.

Terugblik is fijn, als ik dan wist wat ik nu weet, had ik alles anders gedaan, ik zou genoten hebben van elk ogenblik ik kon.

Sommige goede dingen zijn er uit gekomen, zoals mijn beloofte aan mezelf om niet mij niets meer te verwijten en van het hier en nu te genieten.

            

No comments: