Sunday, August 14, 2011

Het Belang Van Je Eigen Mening.


Near The Sea.
Alvaro Guillot.
http://en.wikipedia.org/wiki/Alvaro_Guillot

Twee dagen geleden ontving ik een anonieme commentaar op mijn Nederlandse blog die mij vertelde dat ik geen mening kon hebben over gebeurtenissen als ik niet aanwezig was.

Ik heb geen vier jaar Criminologie bestuderen en mijn Masters (in Enfield &Tottenham) verkrijgen om geen mening te hebben, dat was mijn reactie op de anonieme schrijver.

Het is een vreemde commentaar gezien hoe wij mensen werken, wij spreken, wij vertellen onze verhalen, wij voegen allen iets aan de dialoog toe, wij allemaal hebben een mening.

Ik ben niet scherp op anonieme commentaren maar ik begrijp dat niet iedereen een Google profiel heeft.

Wat ik niet begrijp is iemand die zegd je kan geen mening hebben tenzij je daar was.

Schijnt dat zij ook een gebrek aan denken bepleit dat voor onze maatschappij essentieel is.

Zij zei niet alleen dat je slechts iets kon zeggen als je daar was, zij zei ook dat zelfs als het verhaal gebeurd was zoals jij ht ervaren heeft, dat het niet betekent dat het eigenlijk is gebeurd.

Ik persoonlijk vind het belangrijk om steun te geven aan denken, eigen meningen, meer gemeenschappelijk gebaseerde oplossingen, meer betrokkenheid van iederen.

De rellen zijn bewijs dat mensen mogen niet meedoen of een deel van hun maatschappij uitmaken en hun eigen mening hebben.

No comments: