Monday, August 29, 2011

Vliegende Daken.

 
The Illusory Fish, 2001.
 Oleg A. Korolev

 http://en.wikipedia.org/wiki/Oleg_A._Korolev


Ik dreef weg in slaap gisteren en hoorde de ononderbroken regelmatige val van regen buiten, ik moest denken over mensen die  het hoofd biedend aan Orkaan Irene in Amerika.

Richie en ik sprak over hoe de orkanen gebeuren, hoe en waar zij voorkomen, hoe zij de extreme snelheden opbouwen.

Moet zeer eng zijn om in het orkaan gebied te wonen, toen ik in Trinidad woonde,  herinneren ik mij dat het eiland vaak hoge winden evenals zware onweren die toe te schrijven waren aan orkanen, die in de Golf van Mexico beginnen.

Ons huis was op een heuvel, zodat ik mij herinner dat ik zag hoe daken vlogen van huizen, en mijn moeder was bezorgd of mijn vader op het werk veilig was.

Soms waren de telefoonlijnen neer, en er was geen elektra, maar wij hebben gewoonlijk slechts een beetje van de orkaan en nooit gelukkig het volledige effect van een orkaan.

Ik ben zeer ongerust en benieuwd  hoe bloggers die ik in de V.S. ken het doen, ik hoop dat elke van hen veilig is.

Ons weer is vreselijk, geen zomer in de zomertijd, wat jammer is voor ons  geweest, maar voor de landbouwers is het echt vreeslijk geweest.

De veranderingen van de temperatuur hebben ons allen beïnvloed; in Afrika heeft het in droogte en hongersnood geresulteerd.

In Amerika hebben zij heel wat extreem weer in de laatste jaren ervaren, en nu hebben zij te maken met Orkaan Irene.




No comments: