Thursday, May 03, 2012

Een Goede Dag



Julian Trevelyan

http://en.wikipedia.org/wiki/Julian_Trevelyan


Een goede dag, vandaag kwam onze vriendin Anja mij met dé administratie te helpen.

Eerst telefoneerde zij met de rechtzaak waar aanstaande woensdag mijn beroep plaatsvindt  tegen het besluit van de raad om mij airconditioning te weigeren.

Onlangs had Anja, die een maatschappelijk werker is, een cliënt die ook een hoorzitting had, maar kon niet aanwezig zijn; zij mocht wel met het hof tijdens de hoorzitting via Skype communiceren.

Anja dacht daarom dat het geen probleem voor aanstaande woensdag voor mijn hoorzitting zou zijn.

Nochtans toen zij het hof van Amsterdam telefoneerde, vertelden zij haar, dat zij geen Skype gebruikten, noch konden ik een videoe sturen, zodat ik zou tijdens de hoorzitting worden gezien en worden gehoord.

Wij waren verbaasden bij dit, hoe kan het dat een andere stad en een ander hof  wel Skype gebruikt, maar niet het hof in Amsterdam..

Hoe zeer typisch,  zij zijn wel bereid om mij te telefoneren tijdens de hoorzitting en mij vragen stellen, dit is het beste wat het hof mij kan bieden.

Er was niets te doen. wij hebben de telefoonoptie geaccepteerd, aangezien dit de enige manier was om ‘aanwezig’ te zijn op woensdag, ik ben vrij geiriteerd door deze overtreding van mijn wettelijk recht aanwezig te zijn.

Anja en ik ging opnieuw over alle argumenten, alle redenen waarom ik de airconditioning nodig heb en waarom het niet hebben mijn leven zeer miserabel maakt.

Ik heb niet veel hoop dat het besluit van de gemeente word verneitigt, vooral in de huidige economische situatie ten val wordt gebracht.

Droevig schijnt de gemeente om mijn aanvraag als iets vrij onbelangrijk gezien te hebben, wat het niet is; het is essentiëlvoor mij tijdens de zomer.

Zodra Anja naar huis was gegaan bleef ik mijn verklaring voor de hoorzitting schrijven.

Richie haalde mij uit bed om kort in mijn rolstoel om de Motomed te gebruiken.

Dichtbij het einde ging de bel, het was onze goede vriendin Jaya, die ons voor drie prachtige dagen was komen bezoeken.



No comments: