Saturday, May 19, 2012

Mijn Beroep Winnen Is Fijn.

 
Guillaume Cornelis  van Beverloo 



Gisteravond kwam een buur aan de deur met een grote envelop voor mij; het was geregistreerde post van het hof.

Het was het besluit over mijn beroep tegen de Gemeente  die me de airconditioning weigert.

Een combinatie van niet goed in de douchestoel zitten, evenals slechte verlichting betekende dat ik niet de brief niet goed kon lezen.

Ik deed mijn best en ik dacht dat ik mijn beroep  had gewonnenj, ik zou definitief het gehele document moeten lezen.

Waarna ik begreep dat ik inderdaad mijn rechtszaak had gewonnen, ik telefoneerde mijn vriendin Anja die me bij het hof had vertegenwoordigd; om de conclusie van de brief aan haar te lezen.

Anja was zeer blij, ik bedankte haar, zodra zij bevestigde dat ik inderdaad de brief correct las dat ik de twee vorige besluiten ten val had gebracht, was ik verrukt van blijheid.

Ik ben zo gelukkig dat ik volhardde en niet opgaf zelfs wanneer het vrij hopeloos scheen.

Nu is de Amsterdam WMO word nu verteld door de Rechter om weg te gaan en de situatie in het licht van deze rechtszaak te herwaarderen.

Ik ben zo blij dat de Gemeente het niet heeft gewonnen en kunnen opnieuw weggaan zonder gehandicapten zoals zij altijd doen.

Wanneer men iets aanvraagt bekijkt  de Gemeente de redenen waarom zij het niet aan hen moeten geven, zij bekijken nooit de situatie in het licht van de behoeften van de persoon die de aanvraag maakt.

In mijn geval hebben zij geprobeerd om tweemaal erop aan te dringen dat mijn problemen met de hitte worden opgelost door voor de ramen luxeflex op te hangen en zonwerring buiten.

Geen van beiden van deze twee oplossingen zijn zeer nuttig voor mij wij hebben ramen die van vloer-aan-plafond gaan, zij openen binnenwaarts, dus is dit niet uitvoerbaar.

Onze eigenaar laat ons niet toe om iets op de voorzijde van het gebouw, bovendien zonwering is overbodig te plaatsen en zal niets doen om de luchttemperatuur te verminderen.

AageZien onze woning naar het oosten aan één kant en naar het noorden op de ander kant, betekent dit wij kort zonneschijn hebben in de vroege ochtenden.


 De gemeente probeerde ook om de verantwoordelijkheid op mijn huis eigenaar af
 te schuifelen; zij vroegen constant of andere mensen ook de zelfde problemen hadden.

Ik heb hun verteld meerdere keren dat mijn problemen met het warme weer aan mijn Multiple Sclerose toe te schrijven was, voor zover ik het weet ben ik de enige persoon in deze gebouw met deze progressieve ziekte.

Ik ben zeer gelukkig dat ik erin ben geslaagd om het besluit van de Gemeente van Amsterdam ten val te brengen om mij de veelgevraagde airconditioning niet te verlenen.

Ik hield geen hoop om het te winnen aangezien ik geen vertrouwen in het rechtvaardigheidssysteem heb, zodat is het winnen extra fijn voor mij.


                                                                         

No comments: