Friday, May 11, 2012

Een Betere Pespectief

                              
Thomas Bak 

Vandag schijnt de zon wat aardig uit het raam is te kijken en de zonneschijn en af en toe blauwe hemel met pluizige witte wolken te zien die langs afdrijven.

Ik vind vandaag na een goede nachtenslaap veel beter, het heeft zeker heel wat verschil uitgemaakt aan hoe ik voel.

Gisteren werd ik zeer bewust gemaakt van de regelmatige vooruitgang van mijn progressieve Multiple sclerose,het was alsof het onder mijn neus werd gewreven.

Alsof ik misschien zelfs voor één ogenblik het hebben van deze afschuwelijke ziekte kon vergeten, het laat mij het nooit vergeten.

Toen mijn vriend Anja hier vorige Donderdag was om het papierwerk voor het hoorzitting klaar te hebben voor deze woensdag, ik was geschokt toen ik de brief van Dr. Stolwijk, van de rehabilitatiekliniek.

Het raakte mij werkelijk toen ik las dat ik werd beschreven als tetraplegic, het woord trof mij hard.           .          

Als mijn MS niet verder zouden vorderen, kon ik redelijk goed zo te blijven zoals  ik nu ben.

Natuurlijk wil en ik veronderstel iedereen in een gelijke positie ook het zelfde zou willen en dat is een effectief behandeling voor deze ziekte.

Omdat ik realistisch ben weet ik dat dit niet in mijn leven gaat gebeuren; nochtans hoop ik werkelijk dat het zeer snel zal gebeuren om anderen een perspectief van een betere toekomst te geven.




No comments: