Wednesday, May 09, 2012

Ik Zal Mijn Adem Niet In Houden.


Thomas Bak




Woensdag, 09 Mei, 2012



Thomas Bak

Vanmiddag was mijn langverwacht beroep tegen het besluit van de Gemeenteraad van Amsterdam om mijn aanvraag voor airconditioning te weigeren.

Toen mijn vriend Anja, vorige week de hofDonderdag telefoneerde vertelden zij haar dat ik niet via Skype of video kon aanwezig zijn omdat zij in het hof van Amsterdam ontoelaatbaar waren.

Ik werd verteld dat zij nochtans me tijdens de hoorzitting zouden telefoneren en me vragen zouden stellen.

Toen Anja hier vorige Donderdag was, gaf ik haar brieven van Janneke Stolwijk, de arts van de Kliniek van de Rehabilitatie en van Milou Sloof, de verpleegster, die voor mijn open druk pijnlijk litteken zorgt.

Evenals een verklaring van me die van elk van mijn vele problemen met temperaturen boven 22° een lijst maakt.

In mijn verklaring verklaar ik dat aangezien onze vensters van vloer aan plafond zijn en binnenwaarts dit openen betekent wij zon geen zonneblinden kunnen gebruiken.

Het betekent ook wij geen afzonderlijke airconditioningseenheid kunnen kopen omdat wij niet het kunnen plaatsen onder het venster en de buis laten uit het venster hangen aangezien u moet doen.

Ik verklaarde ook dat mijn probleem de luchttemperatuur en niet zonneschijn is, de ziend als onze flatgezichten aan het oosten en aan het noorden betekent het dat wij slechts zonneschijn tot 09.00 in de ochtend worden die zon afbaarden overtollig maakt.

Van lunchtijd wachtte ik vrij apprehensively op het hof om me te telefoneren, droevig konden zij niet worden gehinderd om hun belofte te houden om me om het even welke vragen te telefoneren en te stellen of mijn kant van het verhaal te horen.

De hoorzitting bedroeg 14.40 vanmiddag niemand me, tot 15.20 telefoneerde toen de telefoon belde en het Anja om me was te vertellen het helemaal over was en ik het besluit van het hof rond 22 van Juni zou ontvangen.

Terwijl ik nooit veel kans op succes heb gehad, ontgoochelde het lichtjes om te horen mijn vriend me vertelt dat zij haar slechts toestonden om een uiterst kleine sectie van mijn verklaring te lezen, en zij harping op dat nog mijn probleem met het gebruik worden opgelost van zon het afbaarden.

Alsof zij de hitte van de luchttemperatuur zouden tegenhouden die me alle problemen in de zomer veroorzaakt.

Goed wie misschien het weet zullen de hofambtenaren eigenlijk weggaan en zullen de documentatie lezen die ik heb verstrekt en met een open mening maak hun vonnis.

Ik zal mijn adem niet houden.

No comments: