Wednesday, May 30, 2012

Geen Herwaardering Nodig.

Oscar Mellor 


Het was goed om de brief van de rechtbank te ontvangen, dat ik mijn beroep had gewonnen tegen het besluit van de Raad van Amsterdam te weigeren mij airco te geven .

Voor veel mensen kan het een luxe zijn, maar voor mij en anderen is het een absolute noodzaak, teneinde de kwaliteit van het leven te beschermen terwijl het weer warm is.

Na het krijgen van het besluit van de rechters dat mijn geval werd bewezen, keek ik uit om te horen wanneer zij zouden komen om het te installeren.

Vorige week toen ik niets hoorde vroeg ik mijn case manager om uit te zoeken voor mij.

Ze beloofde om het te doen en daarna mij te informeren, dit was vorige week woensdag, en ik hoorde daarna niks van haar.

Om dat het Pinksterweekend was kon ik niet in contact met haar komen maandag, dus stuurde ik een mail gisteren en herinnert haar aan haar belofte.

Jacqueline antwoordde, zij zei dat de Raad had zes weken te overwegen wat hun volgende stappen zijn; dit verontrust mij, ik voelde de komst van een beroep.

We hebben afgesproken dat ze zou telefoneren om 15.00 uur vanmiddag, ze belde mij tenslotte om 15.30.

Ze vertelde me dat de gemeenteraad had tijd waarin ze opnieuw de situatie konden beoordelen, ik vroeg of dit betekende dat ze wilden een beroep aantekenen tegen de beslissing.

Mijn case manager zei dat het betekende dat ze zouden onderzoeken om te zien wat de beste oplossing zou zijn.

Ik vertelde haar dat de oplossing was duidelijk, het was airco, dat was de reden waarom ik na de rechtbank ging om beroep aanteken tegen het besluit van de gemeente Amsterdam, om mijn aanvraag af te wijzen.

Het was een schok te horen dat dezelfde mensen die kwamen om mijn aanvraag te evalueren vorig jaar, nu opnieuw langskomen, dat maakt me niet optimistisch.

Opnieuw ze te praten over luxaflex en zonweringen, klinkt als mensen die zijn gefixeerd op het vinden van redenen om te weigeren en verzoeken niet de werkelijkheid te willen zien.

Er is geen herwaardering nodig; de situatie die de rechter erkend maar al te goed is dat ik heb Multiple Sclerose waardoor warm weer moeilijk is om mij.

Ik zal proberen om optimistisch te blijven dat de gemeente de situatie in het licht van de uitspraak van het Hof zal bekijken.























No comments: