Sunday, October 02, 2011

Ik Ben Nog Steeds Mezelf.



Weer een goede dag vandaag, ik kon het handvat boven mijn bed opnieuw vast houden, wat een prachtig gevoel, voelde net als het krijgen van een speciaal cadeau.

Ik heb gemerkt hoe belangrijke eenvoudige dingen kunnen zijn, als het doen van mijn arm oefeningen, het is essentieel voor mij.

Onlangs heb ik het goede effect opgemerkt dat eenvoudige dingen kunnen hebben, als het doen van de oefeningen kunnen hebben, die mij zulk een reusachtige boost geven, evenals houd het mijn armen aan het functioneren.

Ik kan nu zien hoe zeer belangrijk het is om iets te hebben dat ik kan doen,  het is niet van belang wat het is, zolang het goed is voor mij, dat is van belang.

Wat op dit ogenblik voor mijn zelfvertrouwen goed is, is dat ik kan mijn dagelijkse arm oefeningen doen; Ik krijg zulk een boost van hen.

Geeft mij werkelijk een  beter gevoel, ik weet nu dat zolang ik iets heb dat ik kan doen wat mij goed gevoel over mijzelf maakt, dan kan ik met mijn handicap leven. 

Het heeft mij wat tijd genomen om tot deze conclusie te komen, na een paar jaar van spanning, depressie en blinde paniek, jaren waar ik mij niet mezelf voelde.

Multiple sclerose scheen alles  van mij weg te nemen, zoals mijn identiteit als werker en als vrouw, het was een moeilijke tijd.

Nu is het leven niet gemakkelijk maar ik denk niet meer dat ik mijn identiteit heb verloren, MS heeft veel geroofd, maar het heeft mijn persoonlijkheid niet gestolen, ik ben nog steeds mezelf.












            

No comments: