Monday, October 31, 2011

Vooruit Kijken.


 
Angel Planells.
http://en.wikipedia.org/wiki/Angel_Planells
 
Vandaag was het donker om 17.20 en nu om 18.35 lijkt het alsof het midden van de nacht was, vanavond zegt Richie is er een sikkel maan.

 Ik wens dit ik ook kon zien, droevig is onze enige uitzicht op gebouwen, ik ving een glimp van een ster, Jupiter, over het dak van het Fijnout theater toen ik uit mijn rolstoel werd gehesen.


Het is Halloween, ik herinner dat het Alle Zielen in Trinidad werd genoemd; de mensen bezochten de graven  van hun doden, en kloppend niet op de deuren van de vreemde voor snoepjes.


Hier is het een zeer stille avond, niemand schijnt op straat te zijn  en niemand heeft op onze deur geklopt of de aangebeld.


Ik denk dat Halloween hier niet heeft aangeslagen, wat een goede zaak, aangezien het een reusachtige commerciële gebeurtenis is geworden, zoals Kerstmis is.


Kerstmis is werkelijk slechts hier in Nederland sinds late1998 van start gegaan, traditioneel worden cadeaus gegeven op vijf  december, Sinterklaas, of Sint Nicolaas  (Saint Nicolas).


De klok is gisteren teruggaan, dit betekent dat het niet lang nu tot onze 10de huwelijksverjaardag op 19 van december is, de dag voor winterzonnewende.

19 december tot 21 december zijn mijn favoriete dagen, ik houd van hoe stil het is, geen vogelgeluiden in de winter, en het voelt alsof wij in een mooie bel van negentiende tot 31 van december zijn.

Ik verheug me op de mooie december dagen en in het Nieuwjaar van de terugkeer van meer daglichturen, fijn deze progressie te zien.

No comments: