Wednesday, October 19, 2011

Political. Sleaze.


Generale, 1961.

Enrico Baj.

http://en.wikipedia.org/wiki/Enrico_Baj


Vandaag is een koude, regenachtige donkere dag geweest; één van die dagen waar binnen zijn een goed idee is, vooral met de verwarming aan.

Nadat ik mijn arm oefeningen deed, met een beetje hulp van Richie, die mijn beenoefeningen en massage deed, en daarna zat hij mij omhoog in bed.

Na het borstelen van mijn tanden en mijn gezicht wassen, nam ik mijn baclofen tabletten; en Ik was klaar om met de dag verder te gaan.

Richie haalde de tafel en mijn laptop; ik luisterde de nieuws, las mijn e-mail en voelde mij vrij goed.

Het radionieuws van het BBC ging nog over het gedwongen aftreden van Liam Fox's als Staatssecretaris Voor Defensie, voor het overtreden van de ministeriële gedragscode.

‘’ Fox's relationship with a close friend Adam Werritty attracted extensive media attention and eventually led to Fox's resignation. 

Werrity, had been best man at his wedding, had lived rent-free in Fox's flat, and been involved with him in business and in the conservative Atlanticist think-tank The Atlantic Bridge

While Fox was Defence Minister, Werrity had visited Fox at the Ministry of Defence on many occasions, had accompanied Fox on numerous official trips, attended some of his meetings with foreign dignitaries, and had used official-looking business cards which said he was an 'adviser' to Fox, all despite having no government post. 

 The media raised questions about Fox's judgment in allowing this to happen, the nature of the men's relationship, and the source of Werrity's income.

The full list of Fox's meetings for his time in office to date, 20 May 2010 to 8 October 2011, was published by the MoD after 7 p.m. on 10 October 2011 and revealed that Werrity was present at 40 of Fox's 70 engagements in that period.
In 2005–6, Fox used public money, from his expense claims as an MP, to pay Adam Werritty.’’    
 
Zij onderzoeken nu waar het geld kwam welke Adam Werrity betaalde, het geld werd blijkbaar gegeven om vredesconferenties te organiseren en niet om Werritty te financieren.

Vele vragen blijven over de financiële ondersteuners die moeten gehoopt hebben te profiteren, en vragen over nationale veiligheid overtreden, veel vragen zijn nog onbeantwoord, het kan nog interessant worden.

Ik heb een vrij goede dag gehad, toen Richie de honden naar het hondentoilet vanochtend nam, zodra  zij waren gegaan, moest ik ook naar het toilet gaan.

Bijna op tijd naar het toilet, maar net niet, wij haalden de badkamers en na een mooie douche, was ik gekleed in rood en zwart,  met het parfum van Nina Ricci,  mijn evenwicht was weer hersteld.

No comments: