Monday, October 10, 2011

Een Goed Begin Van De Nieuwe Week.



Vandaag kreeg ik de nieuwe rolstoel kuip, het is zeer goed, het maakt een groot verschil, aardig om rechter en hoger in de rolstoel te zitten. 

Mooi om te voelen dat ik  meer uitgerekt ben, ik heb niet meer een buikje, eigenlijk had ik nooit één, het leek alsof ik dat had omdat ik niet rechtop kon zitten.

Jammer dat Johanneke, mijn vorige ergotherapeut, had niet opgemerkt dat ik meer steun nodig had, die een nieuwe zetel mij zoude geven.

Andere dingen zijn nu ook te laat, zij hadden afgelopen jaar moeten gebeuren, zoals het uitproberen van de elektrische arm steun, het steunt de arm zodat men kan eten, lezen, typen.

De omgevingsbesturing, de Ipaq, dat die deuren opent, het bed verzet, het licht aanzet en de TV, en de telefoon bedienen, dit had ik nodig in 2008, en kreeg het pas in november 2010.

Johanneke het blijkbaar niet goed gekeken voor de steunkussens; zij had een andere betere oplossing dan Quattron moeten vinden, niet deze die geen geschikte steun voor mij heeft

Ik bracht maanden door vanaf Januari tot Juli wachtend op de steunkussen; ik heb het eindelijk in juli gekregen, het was o.k. maar niet zo nuttig geweest als ik had gehoopt.

Maurits denkt het kussen mij niet goed steunt; hij stelde een paar ideën voor, die wij kunnen doen, om mij helpen mijn zit positie te handhaven, terwijl hij een betere 
oplossing zoekt.

Edith, mijn adviseur van de WMO, was ook hier, zij noteerde dat de armsteunen van het rolstoel te hoog zijn, de halssteun moet aangepast worden; zij zal toezicht houden dat het ook gebeurd, een goed begin van de nieuwe week.


No comments: