Saturday, October 15, 2011

Mooi Zonnige Zaterdag.




Greta Knutson.
http://en.wikipedia.org/wiki/Greta_Knutson

Vandaag was een mooie zonnige dag, de halve finale van de Rugby Wereld Beker in Auckland, Nieuw Zeeland op Nederlandse TV.

Wij allebei wilden dat Wales zal winnen zodat het een reusachtige teleurstelling was om Wales te zien het spel door één punt aan Frankrijk te verliezen.

Hun volgende kans is in 2015, wie weet wat dan zal gebeuren, zonder MS zou ik denken dat ik dan nog leef, maar de snelle vooruitgang van mijn MS betekent dat ik het niet weet.

Niemand die het weet, moet het beste, is niet blijven stilstaan, beter om met het leven verder te gaan, ik ben verbaasd dat ondanks mijn beperkt leven, hoeveel ik nog geniet.

Ik begin te realiseren dat mijn ideeën over  gehandicapt zijn, zeer plotseling waas dit mijn  werkelijkheid, en wat er ook gebeurt is, ik ben nog steeds mezelf.

Ik dacht dat ik, mezelf ook zou verliezen, en niet alleen mijn functies maar ook mijn identiteit zou verliezen.

Ik kon niet meer verkeerd geweest zijn, ik kan niet lopen, in feite kan ik zeer niet veel doen, en Richie doet alles voor mij.

Het is goed te ontdekken dat mijn  identiteit niet afhangt van mijn lichamelijke functies, noch is mijn persoonlijkheid beïnvloed door MS.

Ik kan nu niet geloven dat ik dacht ik  zou mezelf verliezen, ik kan zien hoe ziekte zo veel weghaalt,  ik weet nu dat het mijn geest niet kan nemen.




No comments: