Monday, July 09, 2012

Een Verhaal Dat Nooit Stopt.

 
Jan Toorop


 Het nieuws afgelopen woensdag van het negatief besluit van de gemeente Amsterdam betreffende het installeren van airco, ondanks  het winnen van het beroep op 16 mei, heeft ons overstuur gemaakt.

Beide mijn posten waren over dit nieuws, nadat ik ze geschreven en gepubliceerd op donderdag, heb ik besloten om alles uit mijn gedachten te zetten tot de volgende week.

Later op Donderdagnacht was ik ontspannen, klaar om te gaan slapen met geen bewust gedachten in mijn hoofd, wanneer ik onmiddellijk  begon te denken over de airco.

Ik vertelde Richie, die zei proberen aan iets anders te denken wat ik ook deed, verrassend het werkte goed, de gedachte was Yorkshire pudding.

Een goede blog vriend Muff, maakte een suggestie over het starten van een petitie, haar andere suggestie was om een Facebook pagina te beginnen, om te protesteren tegen deze wrede en willekeurige beslissing van de gemeente Amsterdam.

Ik vind deze suggesties prima, een petitie klinkt goed, een pagina op FB is ook goed, het probleem is dat ik heb echt niet de energie om het te doen Ik heb geen bezware wanneer iemand anders het wil doen.

Ik heb drie plaatsen om te protesteren tegen het negatieve advies betreffende de airconditioning geïdentificeerd.

Allereerst is er de Amsterdam ombudsman: info@gemeentelijkeombudsman.nl

De ombudsman is de plek voor alle klachten tegen de gemeente Amsterdam, hier is ook het telefoonnummer 020 6259999 die u kunt telefoon tussen 10 en 12 elke morgen weekdag.

De onderzoeker van de Raad in dit geval is Hans de Graaf, hij werkt voor Mozaak die beoordelt aanvragen van gehandicapte voor de gemeente Amsterdam Hans.de.Graaf@mozaak.nl.

Dan is er de persoon die verantwoordelijk is voor het besluit in deze kwestie, mevrouw Yildiz ze werkt voor de juridische afdeling van de gemeente Amsterdam.
Telefoon; 0031 20 552 7151/7512

Toen ik dit had geschreven, ontving ik een e-mail van mijn case manager, om me te vertellen dat de gemeente Amsterdam heeft besloten mij een mobiele airco te geven.

Zij feliciteerde me; het probleem is dat een mobiele airco is niet het antwoord voor dit appartement, doordat de ramen van vloer tot plafond gaan.

Een aparte airconditioning  moet worden geplaatst onder een raam dat slechts genoeg open is om de extractor buis uit te hangen.

Gek ondanks de ijver van de gemeente Amsterdam voor onderzoek, hebben zij niet de moeite gedaan om te controleren of een individuele airconditioning eenheid hier werken zou.

Toen de gemeente Amsterdam in 2011 mijn aanvraag weigerde, hadden we een hittegolf.

Richie heeft een van deze mobiele airco's gekocht in de hoop dat het me zou helpen,
helaas vanwege de ramen werkt dit niet goed.

Vandaag is het 10  juli, het onderzoek werd gesloten op 19th van juni en ik heb nog niets gehoord van de gemeente Amsterdam.










No comments: