Friday, July 20, 2012

Iets Om Naar Uit Te Kijken

Oscar Dominguez
http://en.wikipedia.org/wiki/%C3%93scar_Dom%C3%ADnguez


Verbazingwekkend kwam de zon uit na de lunch en het is een zonnige middag geweest met grote pluizige wolken, die nu donker en onvriendelijk uitzien.

Voor één keer was de hele middag zon, de kinderen die spelen op het speelplaats tegenover ons schijnen ervan te genieten.

Hopelijk zullen Richie en de honden uit het park terug zijn, voordat de onheilspellende donkere wolken stortregen bringen zoals afgelopen nacht.

Het is een echt slechte zomer geweest hier, zeer verontrustend voor boeren, evenals voor volkstuinen en tuinen.

Globale opwarming betekent niet lange warme zomers; in plaats daarvan lijkt het te betekenen vreselijke hittegolven voor sommigen, voor anderen zoals in Noord-Europa is het koele, natte weersomstandigheden en geen zomer

Onlangs heb ik veel meer aanpassingen van mijn positie in bed en douch stoel, soms voelt het alsof ik voortdurend Richie's hulp nodig heb.

Maar zo nu en dan, zoals nu zit ik redelijk goed een heel uur nadat Richie laatst mijn positie heeft aangepast, ik ben enigszins aan het leunen na links maar ik blijf zonder enig probleem te te dicteren.

De software van de stemerkenning Dragon is goed, maar het kan heel frustrerend zijn, speciaal wanneer het iets schrijft dat ik niet heb gezegd.

Wanneer de honden beginnen te blaffen, moet ik proberen de microfoon snel uit te schakelen anders krijg ik zinnen van onzin.

Vaak verschijnt een hele zin dat ik nooit gezegd heb, net waren er twee zinnen vol van willekeurige woorden die niet heb gedicteerd.

Één ding dat ik heb gemerkt is dat de spraakherkenning software, vloek woorden niet erkent dus als ik wil ze gebruiken moet ik ze in het vocabulaire inspreken.

Ik heb al een paar ingevoerd, ook namen van mensen en bedrijven, wat vreemd is dat zelfs nadat ik heb de woorden in het vocabulaire gedaan wordt het vaak nog steeds niet herkend.

Ik was belde door iemand van RTD Het Dorp, die wilde een afspraak maken om me de Seetech computer te brengen.

Zij belden helaas op een slecht moment, omdat Richie was mijn benen aan het masseren en oefening niet mijn armen en benen deed, het was dit een goed moment om aan de telefoon te praten.

Mij werd gevraagd of het zou beter zijn als de beller het op een later tijdstip weer zou proberen.

Dit was een uitstekend voorstel helaas heeft zij mij niet op het afgesproken tijdstip teruggebeld, noch heeft zij een e-mail gestuurd, wat ze zou doen als ze niet zou kunnen bellen.

Hopelijk krijg ik een afspraak op de maandag, zodat RTD Het Dorp, zo spoedig mogelijk de nieuwe software en hardware hier te dringen; Ik verheug me om te leren hoe Seetech werkt.

No comments: